جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
نهادینه شدن کتاب و کتاب‌خوانی و توجه به شعر و ادب فارسی در کشور انکارناپذیر است

مرکزی – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: نهادینه شدن کتاب و کتابخوانی در جامعه امروز یک ضرورت است و مسئولان حوزه‌های ادبیات در ترویج کتابخوانی تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، بهنام نظری در آیین پاسداشت روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت سالروز درگذشت شهریار که در سالن اجتماعات استان هدایتی فرهنگسرای آینه اراک با حضور جمعی از شاعران، نویسندگان، اهالی فرهنگ و هنر و ادب برگزار شد، افزود: جامعه امروز از هر زمان دیگر به ترویج فرهنگ و ادب و زنده کردن زبان پارسی و کتاب و کتابخوانی نیاز دارد.

وی عنوان کرد: این وظیفه سنگین و ارزشمند بر عهده شاعران، نویسندگان، پژوهشگران، محققان این حوزه است. البته ناگفته نماند در کنار این بزرگان فرهنگ و ادب، دستگاه‌های مرتبط نیز باید از این حوزه پشتیبانی و حمایت کنند و در میدان حضور فعال داشته باشند تا هماهنگی تاثیرگذار در حوزه فرهنگ و ادب اتفاق افتد.

وی بیان کرد: سرمایه‌های این حوزه باید حفظ شود و از ظرفیت، توانایی و خلاقیت‌های جوانان و تجربه پیشکسوتان در جهت بهبود حال ادبیات کشور و توسعه کتاب و کتابخوانی بهره برد.

نهادینه شدن کتاب و کتاب‌خوانی و توجه به شعر و ادب فارسی در کشور انکارناپذیر است‌در ادامه این آئین سایه رحمانپور دبیر انجمن ادبی بامداد اراک، درباره چگونگی شکل گرفتن این انجمن و حضور فعالان حوزه شعر و ادبیات دراین انجمن و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطالبی بیان داشت.

به گزارش ایبنا، در آیین پاداشت روز ملی شعر و ادب فارسی در اراک، پس از اجرای موسیقی سنتی توسط هنرمندان استان مرکزی، شعر خوانی توسط: کریم علمدار، میلاد تقوائی، اسدالله عباسیان، رضا صمدیان، رضا گودرزی، اکرم گرجی، مهدی علیمردان، زهرا امینی، علی حسینی، علیرضا سجادی، فائزه امینی، فاطمه ایثارگر، علی عباسی و محمد شیخی انجام شد.

آیین پاسداشت روز ملی شعر و ادب فارسی اراک با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و انجمن ادبی بامداد اراک برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها