چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
«والک و رویای سفر»؛ داستانی لطیف و شاعرانه درباره کشف ناشناخته‌ها

کتاب تصویری «والک و رویای سفر» اثر سلیمه باباخان از انتشارات فاطمی توانسته است نشان چهار لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در زمستان ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا «والک و رویای سفر» داستانی لطیف و شاعرانه درباره کشف ناشناخته‌ها، دنبال‌کردن رویاها و رویارویی با تجربه‌های هیجان‌انگیز و نو است. این اثر که برنده جایزه تصویرسازی و طراحی کتاب روسیه ۲۰۲۰ نیز بوده است، داستان نهنگ کوچکی به نام «والک» را روایت می‌کند که در دریا به دنیا آمده و با مادر و دوستانش هر روز آواز می‌خواند و بازی می‌کند. او عاشق گشتن و پیداکردن چیزهای جدید است و روزی چیزی پیدا می‌کند که آرزوی بزرگ و عجیبی را در سرش شکل می‌دهد. حالا دریا با همه بزرگی‌اش برای والک، کوچک و کوچک‌تر شده و او هر روز تنها و تنهاتر می‌شود.

والک، نهنگی شده است که از روزمرگی و تکرارِ ملال‌انگیز زندگی خسته شده و می‌خواهد خلاف جریان آب شنا کند. او در سفر خود به دنیای بیرون از آب به حقایق جدیدی پی می‌برد: حقایقی چون تفاوت دنیای دوست جدیدش، ماهک، با دنیای او. بچه‌نهنگ این داستان، شوق و انگیزه سفر به سرزمین‌های ناشناخته را دارد و عاشق کشف جهانی نو است که از آن تجربه‌ای ندارد.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

آرزوهای بزرگ و عجیب گاهی باعث می‌شوند ما تنها و تنهاتر شویم. فکرِ سفر به سرزمین‌های ناشناخته یک لحظه هم از سرِ والک بیرون نمی‌رفت. کم‌کم دریا با همه بزرگی‌اش توی خیال والک کوچک و کوچک‌تر شد.

اطلاعات بیشتر:

کتاب‌های طوطی (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی)، اثر مصور «والک و رویای سفر» به قلم و تصویرگری سلیمه باباخان را در ۳۶ صفحه مصور رنگی و به بهای ۶۹ هزار تومان برای مخاطبان بالای ۳ سال منتشر کرده است. این اثر به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافته و نشان «۴ لاک‌پشت پرنده زمستان ۱۴۰۰» را دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط