چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
«میشه منم بدونم؟» نقد و بررسی شد

چهارمحال و بختیاری - کتاب «میشه منم بدونم؟» نوشته اشرف لنجانی در مراسمی با حضور نویسنده و منتقدین در شهرستان کیار رونمایی و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، مجموعه شعر کودک «میشه منم بدونم؟» نوشته اشرف لنجانی روز چهارشنبه در مراسمی با حضور نویسنده اثر، منتقدین، مسئولان فرهنگی و علاقه‌مندان به حوزه کتاب و مطالعه، در کتابخانه عمومی شهید قدوسی شلمزار رونمایی و بررسی شد. این مراسم به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کیار و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان این شهرستان برگزار گردید.

«میشه منم بدونم؟» نقد و بررسی شد

در این مراسم، اسماعیل باقری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کیار، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب را به عنوان رکنی مهم در رفع ایرادات و معرفی بهتر کتاب دانست و بیان داشت: تلاش ما در کتابخانه‌های عمومی این است که از ظرفیت موجود برای حمایت از نویسندگان، شعرا و دوستداران کتاب استفاده کنیم تا جایی که اهل قلم کتابخانه‌ها را خانه خود بدانند.

«میشه منم بدونم؟» نقد و بررسی شد

اشرف لنجانی، نویسنده کتاب، هدف از نگارش این اثر را آموزش شماره تلفن‌های اضطراری به کودکان عنوان کرد و افزود: تلاشم بر این بود که با اشعاری ساده، روان و موزون بتوانم برای استفاده مواقع ضروری زمینه یادگیری پایدار این شماره‌ها را در ذهن کودکان ایجاد کنم.

در ادامه، زهرا محمدی، یکی از منتقدین این اثر، در رابطه با وزن، ردیف، قافیه و بار معنایی کلمات موجود در شعر مواردی را ذکر کرد و به کنکاش و گفتگو در مورد برطرف کردن ایرادات شعری کتاب با سایر کارشناسان پرداخت. سپس سعید صمیمی توضیحاتی در مورد خدمات اورژانس اجتماعی داد و بر معرفی این خدمات در ویرایش‌های جدید کتاب تأکید کرد. حسین یگانه، دیگر منتقد این اثر، نیز به سختی کارِ سرودن شعر در حوزه کودک و نوجوان اشاره کرد و طراحی زیبا و اثرگذار شماره‌های اضطراری که توسط نویسنده کتاب انجام شده بود را قابل تقدیر دانست.

کتاب «مجموعه شعر کودک: میشه منم بدونم؟» نوشته اشرف لنجانی (ترنج) در شمارگان هزار نسخه توسط انتشارات مایَک در ۱۸ صفحه منتشر شده و جزو تازه‌های نشر محسوب می‌شود.

«میشه منم بدونم؟» نقد و بررسی شد

«میشه منم بدونم؟» نقد و بررسی شد


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها