یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
همراه باران پاییزی، چشمان من خون شد/ اشعار نوجوانان ایرانی برای رهبر شجاع و آزاده لبنان

چند نوجوان ایرانی، در سوگ شهادت شهید سیدحسن نصرالله، رهبر مقاومت و حزب‌الله لبنان، شعری سروده‌اند که در این مطلب می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا یکی از موضوعات مهمی که این روزها در ذهن و دل نسل کودک و نوجوان امروز ما جای دارد، مسئله فلسطین و مظلومیت کودکان و نوجوانان غزه و فلسطین است. روز شنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۳ در سوگ از دست دادن یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار این راه مقاومت و آزادی، سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان قرار گرفتیم. او به عنوان نماد مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم، الهام‌بخش بسیاری از جوانان در سراسر جهان بود. او غمخوار کودکان و نوجوانان مظلوم فلسطین، لبنان و تمامی ستم‌دیده‌ها بود و برای رهایی آن‌ها از ظلم و سلطه رژیم اسرائیل بسیار تلاش کرد.

سوگِ از دست دادن او، علاوه‌بر بزرگسالان، نوجوانان مسلمان را نیز غمگین کرده و قلم آن‌ها را به سوی سرودن چند شعر فراخوانده است. سه دختر نوجوان که عضو کتابخانه‌های منطقه ۱۵ تهران و از نویسندگان نوقلم هستند، با سرودن شعرهایی به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله، احساسات و افکار خود را درباره این شخصیت و وقایع اخیر در غزه و فلسطین بیان کردند و آن را با خبرگزاری ایبنا به اشتراک گذاشتند. این اشعار نه‌تنها نشان‌دهنده ارتباط عمیق کودکان و نوجوانان امروز با مسائل اجتماعی و سیاسی روز فلسطین است؛ بلکه نمایانگر آرزوها و امیدهای نسل جدید است برای آینده‌ای بهتر و عاری از ظلم و ستم.

در ادامه، اشعار این سه دختر نوجوان را که هرکدام به شیوه‌ای منحصربه‌فرد، احساسات خود را در قبال شهید سیدحسن نصرالله و وقایع غزه ابراز کرده‌اند، می‌خوانیم:

- یسنا حسینی، ۱۱ ساله، عضو کتابخانه پامچال

نصرالله شهید حزب‌الله است

جان‌دادن او به راه جُندالله است

در خاطر غزه او نجات‌الله است

در درگه حق، او عزیزالله است

- نگین آزادی، ۱۰ ساله، عضو کتابخانه دارالقرآن یس

همراه باران پاییزی

چشمان من خون شد

از داغ غمت امروز

این دیده محزون شد

- دینا حسینی، ۱۶ ساله، عضو کتابخانه خاوران

خون تو آزاد می‌کند قدس را

سید حسن نصرالله

راه تو فریاد می‌کند هیهات

سید حسن نصرالله

ضجه می‌زند بر غم آوارگی کودک غزه

سید حسن نصرالله

نصر خدا به زودی می‌شود آشکارا

سید حسن نصرالله

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها