سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
نشست فرهنگی معرفی‌نامه «مَلِه‌ی مَیدان» در گرگان برگزار می‌شود

گلستان- مدیر موسسه فرهنگی میرداماد از برگزاری نهمین نشست فرهنگی سرزمین مادری با محوریت معرفی‌نامه «مَلِه‌ی مَیدان» در گرگان خبر داد.

احمد خواجه نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، با اشاره به اینکه نهمین نشست فرهنگی سرزمین مادری موسسه فرهنگی میرداماد به موضوع «مَلِه ی مَیدان» اختصاص پیداکرده است، گفت: این نشست در عصر یکشنبه ۱۵ مهرماه ساعت ۱۸.۱۵ در تالار اندیشه موسسه فرهنگی میرداماد برگزار می‌شود.

وی ضمن دعوت از عموم مردم به حضور در این رویداد فرهنگی گفت: محله میدان که به گویش بومی «مَلِه‌ی مَیدان» است، مناطق میدان عباسعلی، دربنو، شاهزاده قاسم، میرکریم و دوشنبه‌ای شهر گرگان را شامل می‌شود.

خواجه نژاد افزود: شهر تاریخی استرآباد (گرگان) نخستین بافت تاریخی به ثبت ملی رسیده و وسیع‌ترین بافت تاریخی ثبت‌شده شمال ایران است. محله‌های بزرگ کنونی آن ازجمله سر پیر، دربنو، سرچشمه، میخچه گران، نعل‌بندان، سبزه مشهد و میدان صدای روشن تاریخ بوده که نمونه‌های کمی از آن به‌صورت متمرکز در کشور باقی‌مانده است.

وی سپس گفت: این رویداد فرهنگی امکان آشنایی بیشتر مخاطبان با تاریخ و فرهنگ سرزمین استرآباد و گرگان را فراهم می‌کند و از دیرباز تا به امروز در موسسه همواره کوشیده‌ایم با برپایی نمایشگاه‌ها و رویدادهایی از این دست، جلوه‌ای از فرهنگ سرزمین مادری را با تکیه‌بر کتب، اسناد و مدارک و تاریخ شفاهی با نسل کنونی به اشتراک بگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها