شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
اختصاص «دوشنبه‌ها به وقت کتاب» به بررسی «درخت تنها»

هفدهمین نشست «دوشنبه‌ها به وقت کتاب» به نقد و بررسی رمان «درخت تنها» اختصاص پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا هفدهمین نشست «دوشنبه‌ها به وقت کتاب» با نقد رمان «درخت تنها» نوشته حامد جلالی برگزار می‌شود.

در این نشست حامد جلالی نویسنده کتاب و حمید بابایی حضور خواهند داشت.

بررسی «درخت تنها» ۱۶ مهرماه ساعت ۱۶ در سالن اوستا حوزه هنری برگزار می‌شود.

کتاب «درخت تنها» به قلم حامد جلالی به روایت ۳۸ سال حضور حاج حسین برزگر در گروه تفحص شهدا می‌پردازد. این کتاب که با روایتی خاطره‌گونه از کودکی و نوجوانی حاج حسین برزگر آغاز می‌شود، در ادامه اطلاعات جالب و قابل توجهی از تفحص شهدا در خاک ایران و عراق به مخاطبان ارائه می‌دهد.

«درخت تنها» به زندگی حسین برزگر که از نوجوانی در بسیج مشغول بوده و بعد وارد جنگ می‌شود، پرداخته است. رزمندگان در اولین شب ورودش به جبهه او را به شوخی در چادری می‌خوابانند که شهدا را گذاشته‌اند و او بدون اطلاع بین آنها تا صبح می‌خوابد. برزگر به دلیل شیطنت‌هایی برگردانده شده ولی باز هم به جبهه می‌رود و به دلیل اینکه از بچگی یک پای معلول دارد او را به قسمت تعاون لشگر علی ابن ابیطالب می‌فرستند. تا مدت ها مسئول کارت و پلاک بوده و در قسمت کفن کردن و شناسایی شهدا فعالیت داشته است. وی بعد از جنگ هم در منطقه می‌ماند و مشغول تفحص می‌شود و تا حالا جزء یکی از موثرترین نیروهای ستاد مفقودین ایران و در امر تفحص فعال است.

این کتاب ۲۲۸ صفحه‌ای به کوشش انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها