چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹
حضور ادیبان ایرانی در سومین همایش ادبی نویسندگان آفریقا و آسیا

رنا مقتدر، دبیر سومین «شاعران و نویسندگان آفریقا و آسیا» گفت: از ایران اشعار و داستان های کوتاه حمیدرضا اکبری و فاطمه رضا نژاد و فریبا اسلامی شرکت داده شده‌اند که به عربی مصری ترجمه شده‌اند.

رنا مقتدر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با بیان اینکه این همایش از یکم تا پنجم اکتبر به صورت مجازی در حال برگزاری است، عنوان کرد: پرداختن به ادبیات وکارهای هنری و ادبی که بتواند روحیه همیاری و همکاری بشردوستانه را نیرو ببخشد، از جدی‌ترین مسئولیت‌های ادیبان، شاعران و مترجمان جهان است. تشویق وترغیب و قدردانی از شاعران و نویسندگان از طریق چاپ آثار هنری و دایر کردن کنفرانس‌ها و همایش‌های بین‌المللی قاره به قاره نه تنها موجب شکوفایی استعدادهای شاعران و نویسندگان می‌شود بلکه باعث نزدیک شدن آنان است و به ما در گسترش ادبیات مدرن نیز کمک می‌کند چون ما همه معتقدیم که ادبیات یک ملت عبارت است از مجموع آثار هنری لسانی همان ملت و؛ جمیع آثار منظوم و منثور نوشته‌شده و نوشته ناشده را که جنبه هنری داشته باشد، دربردارد.

این استاد دانشگاه بلخ افغانستان افزود: ادبیات بخش مهمی از فرهنگ ملت‌های جهان است و ارزش‌های معنوی جامعه را دربردارد که زاده دماغ نسل‌های گذشته و حاضر است. مجمع فرهنگی جهان و آسیا شکل گرفته که تلاش دارد ادبیات دنیا را تقویت کند. در این گروه شخصیت‌های برجسته ادبی سراسر جهان حضور دارند و شاعران، نویسندگان و منتقدان نخبه کشورهای مختلف از قاره اسیا و آفریقا به طور مداوم آثار هنری وخلاقانه‌شان را در این گروه به اشتراک می‌گذارند. جای مباهات است که نوشته‌های شاعران و نویسندگان در این گروه توسط حامد حبیب، شاعر و نویسنده کشور مصر به منظور رشد فرهنگ و ادبیات ترجمه می‌شود و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد که این خود باعث تبادل اندیشه‌های شاعران و نویسندگان و سبب توسعه ادبیات منطقه و جهان می‌شود.

وی بیان کرد: ایجاد مجمع فرهنگی جهان و آسیا ابتکاری در راه تقویت ادبیات ملت‌های جهان است و اعضای مجمع معتقدند که پرداختن به فرهنگ، هنر و ادبیات می‌تواند خلاقیت را نیرو بخشد. خوشحالم که در این همایش از ایران اشعار و داستان‌های کوتاه حمیدرضا اکبری، فاطمه رضانژاد و فریبا اسلامی از ایران شرکت داده شد که به مصری ترجمه شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها