چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
«فراتر از واپسین آسمان» ادوارد سعید را بخوانید

ابراهیم اکبری دیزگاه، شاعر و پژوهشگر و نویسنده گفت: کتاب «فراتر از واپسین آسمان» ادوارد سعید و اشعار محمود درویش را بخوانید.

ابراهیم اکبری دیزگاه، شاعر و پژوهشگر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: توصیه می‌کنم شعرهای محمود درویش را بخوانید. این شاعر با تمام وجودش فلسطین را روایت کرده است.

او افزود: کتابی دیگری که درباره مسائل فلسطین دوست دارم، معرفی کنم، یکی از آثار ادوارد سعید است. ادوارد سعید، ادیب و فیلسوف فلسطینی است که تمام زخم‌های فلسطین را خوب درک کرده و ذهن و زبان بسیار شفافی دارد و مسائل را خیلی خوب روایت کرده است.

این پژوهشگر عنوان کرد: ادوارد سعید در «فراتر از واپسین آسمان» زندگی اجتماعی و فرهنگی مردم فلسطین را بررسی کرده است. «فراتر از واپسین آسمان» کوششی است که دو هدف عمده در پیش رو دارد: اول، ارائهٔ هویت فلسطینی‌ها به عنوان یک گروه انسانی که زندگی‌شان بسی پیچیده‌تر و متفاوت‌تر از تبلیغات سرسام‌آور است؛ دوم، تأکید بر چندگونگی تجربه‌ها و هویت‌های فلسطینی.

ادوارد سعید در جای‌جای کتاب اشاره می‌کند که چگونه هویت فلسطینی‌ها نفی شده است و چگونه روایت‌های بی‌شمار از زندگی فلسطینی‌ها – چه توسط بیگانه و چه توسط خودی – با نمایاندن گوشه‌ای از واقعیت به عنوان تمامی آن، به نفی گونه‌گونی زندگی فلسطینی‌ها منجر می‌شود.

«فراتر از واپسین آسمان» ادوارد سعید را بخوانید

ادوارد ودیع سعید زاده ۱۹۳۵ و درگذشتهٔ ۲۰۰۳ نظریه‌پرداز ادبی، منتقد فرهنگی و فعال سیاسی فلسطینی - آمریکایی بود. او در دانشگاه‌های هاروارد و پرینستون درس خوانده و استاد زبان انگلیسی و ادبیات تطبیقی در دانشگاه کلمبیا بود. سعید به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران نظریه پسااستعمارگرایی شناخته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط