شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
دومین شب شعر کیمیا همزمان با زادروز سهراب سپهری

نشست « دومین شب شعر کیمیا همزمان با زادروز سهراب سپهری» امروز، ۱۴ مهر ساعت ۱۷ در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا نشست «دومین شب شعر کیمیا همزمان با زادروز سهراب سپهری» به همت گروه زبان و ادبیات فارسی و با همکاری انجمن سرو سایه‌فکن، روز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود.

این نشست با مدیریت و اجرای سهیل محمودی و با سخنرانی و شعرخوانی؛ عبدالجبار کاکایی، هنگامه آشوری، اسماعیل امینی، بهرام پروین گنابادی، نسیم شهرابی، وحید عیدگاه، لیلا کردبچه، علی میرافضلی، مهرداد نصرتی و با همراهی و اجرای گروه موسیقی «مهربی‌پایان» برگزار می‌شود.

سهراب سپهری (۱۴ مهر ۱۳۰۷ – ۱ اردیبهشت ۱۳۵۹) شاعر، نویسنده و نقاش اهل ایران بود. از مهم‌ترین شاعران معاصر ایران است و شعرهایش به زبان‌های بسیاری از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی ترجمه شده است.

اکثر شعرهای سهراب سپهری در قالب نیمایی و دارای تصویرسازی‌هایی بکر و خلاقانه است. او با دیدگاه انسان‌مدارانه و آموخته‌هایی که از فلسفه ذن فرا گرفته‌بود به شیوه جدیدی دست یافت که «حجم سبز» شیوه تکامل یافته سبکش محسوب می‌شود. وی عادت داشت که دور از جامعه آثار هنری‌اش را خلق کند و برای رسیدن به تنهایی‌هایش «قریه چنار» و کویرهای کاشان را انتخاب کرده بود

گفتنی است خانه اندیشمندان علوم انسانی در خیابان نجات الهی (ویلا) نبش ورشو واقع شده و ورود برای عموم در این نشست آزاد و رایگان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها