شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
کتاب «سیاست‌گذاری فرهنگی در فرانسه» نقد می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «سیاستگذاری فرهنگی در فرانسه: دولت و هنر»، سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳، ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «سیاستگذاری فرهنگی در فرانسه: دولت و هنر»، نوشته حجت‌الله ایوبی، دانشیار دانشگاه تهران و دبیرکل سابق کمیسیون ملی یونسکو در ایران، در نهمین نشست از سلسله نشست‌های سیاست‌گذاری فرهنگی- هنری نقد می‌شود.

در این نشست، سیدروح‌الله حسینی، دانشیار دانشگاه تهران و محسن زارع، معاون سابق فرهنگستان هنر و دبیر شورای سیاست‌گذاری بین‌الملل اکو در حضور حجت‌الله ایوبی، این کتاب را نقد خواهند کرد.

دبیری علمی این نشست را پدرام جوادزاده، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، بر عهده خواهد داشت.

این نشست سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳، ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند به صورت برخط از طریق پیوند https://www.skyroom.online/ch/ricac/art در این جلسه شرکت کنند.

کتاب «سیاست‌گذاری فرهنگی در فرانسه» نقد می‌شود

بر اساس مطالب کتاب «سیاستگذاری فرهنگی در فرانسه: دولت و هنر»، در ۳۰ سال گذشته از قدرت و نقش وزارت فرهنگ روزبه‌روز کاسته و به قدرت «اجتماعات محلی» یعنی مناطق، دپارتمان‌ها و شهرها افزوده شد. این فرایند، راه را برای تمرکززدایی هنرهای نمایشی و انعطاف‌پذیری بیشتر بخش‌های مرتبط با آن هموار کرد.
فصل‌های این کتاب به این شرح است: فصل اول: اهداف اساسی در سیاستگذاری فرهنگی دولتهای مختلف در فرانسهفصل دوم: راه پرفراز و فرود دولت فرهنگی: از انقلاب فرانسه تاکنونفصل سوم: قدرتهای محلی و فرهنگ در فرانسهفصل چهارم: بایسته های حق تألیففصل پنجم: دولت و هنرهای نمایشی در فرانسه: رؤیای دموکراسی فرهنگیفصل ششم: دولت و سینما در فرانسهفصل هفتم: دولت و هنرهای تجسمیفصل هشتم: دولت و هنرهای آوایی: موسیقی فاخر یا مردمی؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها