یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
‌ برگزاری بزرگداشت استاد ابوالفضل زرویی نصرآباد ۱۹ مهرماه در نصرآباد

‌یزد - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از برگزاری بزرگداشت استاد ابوالفضل زرویی نصرآباد در روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه سالجاری در نصرآباد یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، احسان عابدی در نشست خبری اختتامیه جشنواره طنز دادخند که پیرامون برگزاری اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر طنز عدلیه (دادخند) با حضور رئیس کل دادگستری استان، مدیران دستگاه‌های مشارکت‌کننده در برگزاری جشنواره و اصحاب رسانه برگزار شد، بیان کرد: شعر طنز واقعیت‌های تلخ را به زبان ملایم و شیرین بیان می‌کند و رسانه‌ای اثر گذاردر جامعه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: از دیرباز استان یزد، استانی شاعر خیز بوده و نمود آن در انجمنهای شعر و ادب و جلسات مستمر آن پیدا است.

احسان عابدی مردم یزد را شعر دوست دانست و گفت: نسل جدید شاعران در یزد آینده‌ای درخشان دارند.

عابدی به دوره‌های آموزشی «آسمان خیال» اشاره کرد و افزود: در شهرستان‌های هم حضور اساتید را مهیا کردیم تا علاقمندان از حضوراساتید شعر استفاده کنند.

وی ادامه داد: شعر طنز واقعیت‌های تلخ را به زبان ملایم و شیرین بیان می‌کند و رسانه و بستری اثر گذاردر جامعه است.

عابدی بیان کرد: آسیب های اجتماعی واقعیت‌های تلخ جامعه هستند و هنگامیکه به زبان طنز به جامعه عرضه شوند اثرگذاری بیشتری دارد هرچند بیان آسیب‌ها سخت است ونمیشود بی‌پرده به آن پرداخت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بر اهمیت استفاده از این ابزار برای ارتقای دانش مردم در حوزه قضا تأکید کرد و گفت: این جشنواره یک ابتکار شجاعانه و جسورانه است، که در آن تلاش شده علاوه بر نقد دستگاه قضامردم را نسبت به حقوق و تکالیف خود آگاه تر کند.

عابدی همچنین به بزرگداشت استاد ابوالفضل زرویی نصرآباد اشاره کرد و گفت: آیین بزرگداشت استاد ابوالفضل زرویی نصرآباد در روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه سالجاری در حسینیه بزرگ روستای نصرآباد شهرستان تفت و با حضور تعدادی از شاعران طنز پرداز مطرح کشوری، استانی و عموم مردم استان یزد برگزار می شود.

وی بیان کرد: این نویسنده و شاعر طناز در تمام طول زندگی با نوشتن کتاب و انجام فعالیت‌های ادبی و فرهنگی مختلف به روشن نگه داشتن چراغ ادبیات طنز در ایران کمک بسیاری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط