دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
ترکیبی از حماسه و عرفان در ادبیات انقلاب اسلامی وجود دارد

خراسان رضوی- سید علیرضا مهرداد، پژوهشگر و نویسنده مشهدی گفت: در ادبیات انقلاب اسلامی، ترکیبی از حماسه و عرفان را می‌بینیم.

سید علیرضا مهرداد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایران کتاب (ایبنا) در مشهد اظهار کرد: از زمان پیروزی انقلاب‌اسلامی تاکنون، در همین چهار دهه مسأله‌ای وجود دارد که به آن چندان توجهی نشان داده نشده و آن مسأله تلاقی عرفان و حماسه است.

وی ادامه داد: ما در سبک خراسانی شاهد حماسه هستیم اما حماسه بدون عرفان در مقابل آثار منثور و منظوم سبک عراقی شاهد عرفان هستیم، اما عرفان بدون حماسه؛ اما در ادبیات انقلاب اسلامی، ترکیبی از حماسه و عرفان را می‌بینیم.

مهرداد در مورد کیفیت چهارمین جایزه ملی داستان حماسی هم بیان کرد: نکته‌ای که در این جشنواره می‌شود به آن نقد وارد کرد این است که در آثاری که به دبیرخانه رسیده، بیشتر به اسطوره‌ها توجه می‌شود.

وی بیان کرد: البته سطح آثار رسیده به دبیرخانه نسبت به دوره‌های قبل، بسیار پیشرفته‌تر بود و در دوره‌های قبل تا این حد برای آثار پژوهش و تحقیق انجام نشده بود.

این محقق و مدرس ادبیات داستانی گفت: دور چهارم جایزه ملی داستان حماسی، نسبت به دوره‌های گذشته بسیار ارتقا پیدا کرده؛ در این دوره تعداد شرکت کنندگان بالاتر رفته و در دوره‌های قبل، کیفیت آثار تا این حد بالا نبود اما در این دوره کیفیت آثار بسیار چشمگیرتر است.

به گزارش ایبنا؛ مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر چهارمین جایزه ملی داستان حماسی ۱۵ مهر ماه در جوار آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی شهر طوس برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها