چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
پروژه بعدی من یک اقتباس آزاد از داستان کوتاه «لکه دامن الیزابت» است

کارگردان فیلم «۱۲۳» مطرح کرد: وقتی در نویسندگی قدرت گرفتم و کتاب‌های زیادی خواندم، تصمیم گرفتم به سینما ورود کنم. سینما را با دوره‌های تعاملی انجمن شروع کردم. پروژه بعدی من یک اقتباس آزاد از داستان کوتاه «لکه دامن الیزابت» نوشته نعیم ترکمنی است.

امیرحسین کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ضمن معرفی خود، مطرح کرد: از کودکی به فیلم‌سازی و خلق داستان علاقه داشتم. از همان دوران بچگی با ابزارهای ساده مثل دوربین‌خانگی فیلم می‌ساختم. اما زمانی که ۱۶ یا ۱۷ ساله بودم، توسط فردی به نویسندگی سوق پیدا کردم. از آن زمان به مدت ۴ سال، تحت نظر استاد تشکری در مشهد نویسندگی می‌کردم و حتی کتابی نوشتم که هنوز در حال ویرایش است و به زودی چاپ می‌شود، ان‌شاءالله.

کشمیری در پاسخ به سوال چه منابعی در این مسیر به شما کمک کرده است، مطرح کرد: من همچنان به مطالعه کتاب‌های به‌روز سینمایی مشغولم و سالانه حدود ۵۰ تا ۶۰ کتاب مرتبط با سینما را می‌خوانم. کتاب‌های زیادی در زمینه مبانی فیلم‌سازی و تاریخ سینما خوانده‌ام که تأثیر زیادی روی کار من داشته‌اند.

وی افزود: پروژه بعدی من یک اقتباس آزاد از داستان کوتاه «لکه دامن الیزابت» نوشته نعیم ترکمنی، نویسنده مشهدی است. ما فیلم‌نامه‌ای براساس این داستان نوشته‌ایم و اکنون در مرحله پیش‌تولید هستیم. امیدوارم به زودی بتوانیم تولید این فیلم را شروع کنیم.

کشمیری درباره نحوه ورود به عرصه سینما، تصریح کرد: وقتی در نویسندگی قدرت گرفتم و کتاب‌های زیادی خواندم، تصمیم گرفتم به سینما ورود کنم. سینما را با دوره‌های تعاملی انجمن شروع کردم. در آن زمان در تیم کرار فعالیت داشتم و حدود سه سال در بخش رسانه کرار فعال بودم. اولین فیلمم با نام «نهاله» به عنوان یک کار دانشجویی ساخته شد.

وی در رابطه با مستندها و دیگر کارهای خود، تصریح کرد: طی این سه سال مستندهای داستانی و کارآفرینی متعددی تولید کردم. همچنین در جشنواره‌های مختلف با آثار تولیدی خود شرکت کردم و در زمینه‌های مختلفی مثل نماهنگ و مستند فعالیت داشتم.

کارگردان فیلم «۱۲۳» در رابطه با علاقه خود به سینما، افزود: یکی از جوان‌ترین کارگردان‌های حاضر در این جشنواره هستم. فیلم من با عنوان «۱۲۳» در بخش غزه و بخش کودکان غزه به نمایش درآمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها