چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
آیین بزرگداشت حافظ شیرازی برگزار می‌شود

لرستان - از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان آیین بزرگداشت حافظ شیرازی در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، به مناسبت بیستم مهرماه روز گرامیداشت حافظ، از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان آیین بزرگداشت خواجه حافظ شیرازی در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

این برنامه همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری روز جمعه ۲۰ مهرماه ساعت ۱۶ در محوطه قلعه فلک‌الافلاک برگزار خواهد شد.

در برگزاری این آیین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری خرم‌آباد و موسسه فرهنگی و هنری فانوس راه دانایی همکاری دارند.

به گزارش ایبنا، بیستم مهر از سال ۱۳۷۶ به افتخار خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی، شاعر بزرگ و محبوب ایرانی که به «لسان‌الغیب» و «ترجمان اسرار» شهرت دارد، به عنوان روز بزرگداشت حافظ نامگذاری شده است. در این روز که یکی از روزهای مهم در تقویم فرهنگی ایران است برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود و مردم و اهالی فرهنگ و ادب به بزرگداشت حافظ و شعر او می‌پردازند. خواندن اشعار حافظ، سخنرانی‌های ادبی و اجراهای موسیقی از جمله برنامه‌هایی است که در این روز اجرا می‌شود.

همچنین، مردم از سراسر ایران و حتی گردشگران خارجی برای ادای احترام به این شاعر بزرگ به آرامگاه او می‌روند. این روز فرصتی است برای بازتاب دادن به میراث فرهنگی و ادبی ایران و تجدید حیات آموزه‌ها و شعرهای حافظ.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها