سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
ارائه خدمات در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی سمنان رایگان است

سمنان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از رایگان بودن ارائه خدمات در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی سمنان خبر داد.

محمد طاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، با تبریک روز عصای سفید به روشندلان استان سمنان بر پیگیری مشکلات این افراد در کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان تاکید و بیان کرد: افراد فرهیخته بسیاری در کشور و در سطح استان حضور دارند که به معلولیت نابینایی دچار هستند و با وجود این معلولیت از هوش بسیار بالایی برخوردارند که سایر افراد از آن بهره‌مند نیستند.

وی با اعلام اینکه کتابخانه مرکزی سمنان دستگاه پرکینز را در بخش نابینایان راه اندازی کرده است، از رایگان بودن ارائه خدمات در این بخش خبرداد و افزود: کلیه خدماتی که در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی سمنان انجام می‌شود از جمله آموزش کار با دستگاه پرکینز و عضویت در این بخش کاملاً رایگان است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با بیان اینکه روز جهانی عصای سفید فرصتی برای ارج نهادن به روشندلان است تا سایر اقشار جامعه به نیازهای این‌گونه افراد توجه کنند، عنوان کرد: بخش نابینایان کتابخانه مرکزی سمنان در سال ۱۳۹۵ راه‌اندازی شده است.

طاهریان افزود: تولید کتاب گویا برای استفاده مراجعان دارای آسیب بینایی در این بخش انجام می‌شود و در این مرکز کلاس‌های آموزشی مختلفی مانند مشاوره، جهت‌یابی، فناوری‌های نوین ویژه نابینایان، آموزش با دستگاه پرکینز و سایر فعالیت‌های کتاب‌خوانی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها