پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
کتاب «کارتون و کاریکاتور در آمریکای لاتین» منتشر شد

کتاب «کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» مجموعه‌ای از آثار هنرمندان برجسته کارتون و کاریکاتور منطقه آمریکای لاتین را گردآوری کرده است که با مضامین ضدامپریالیستی و استکبارستیز شناخته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» با ۲۵۵ صفحه مجموعه‌ای از آثار هنرمندان برجسته کارتون و کاریکاتور منطقه آمریکای لاتین را گردآوری کرده است که با مضامین ضدامپریالیستی و استکبارستیز شناخته می‌شوند. این آثار، نخستین بار پاییز سال گذشته در قالب نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین» در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درآمدند.

کتاب شامل آثار و مطالبی از هنرمندان متعددی همچون سیدمسعود شجاعی طباطبایی، محمد خراسانی‌زاده، سید امیرناصر جاوید، جان.ا.لنت، آریستیدس ارناندس گررو آرس، زیرالدو آلوس پینتو، سرخیو آراگونس دومنک، گیرمو موردیو، خواکین سالوادور لاوادو تخون (کینیو)، آدان ایگلسیاس، آرتورو کمچس، آلخاندرو بکارس، آلن لوزان، ادواردو باپتیستائو، ایوان لیرا، برادی ایزگیردو، دالسیو ماچادو، رامیرو زاردویا سانچز، رائول فرناندو سولتا، ری کاستا، سیلوانو ملو، عمر تورسیوس، کارلوس آموریم، کارلوس دیوید فوئنتس، کری، کریستوبال رینوسو، لسلی ریکاردی، لوییس اوردونیز، لوییس کارلوس فرناندز، لوییس لئون و دیگر هنرمندان است.

محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، در بخشی از مقدمه این کتاب نوشته است: «کارتون و کاریکاتور به عنوان یکی از کاربردی‌ترین شاخه‌های هنرهای تجسمی معاصر، با وجود لحن تند و تیز و گاه تلخ، از زبانی شیرین و جذاب برخوردار است که توجه مخاطبان بسیاری را در سراسر جهان به خود جلب کرده است. واکنش سریع هنرمندان این رشته به رویدادها و مسائل روز، در کنار توانایی انتقال سریع مفاهیم به بینندگان، کارتون و کاریکاتور را به هنری زنده و پویا تبدیل کرده است که متناسب با سرعت تغییرات و تحولات فناوری‌های نوین، همواره به‌روز می‌ماند و هیچ‌گاه از جریان‌های روز عقب نمی‌افتد.»

این کتاب، ضمن ارائه آثار هنرمندان مختلف، بستری برای شناخت بیشتر پیام‌های اجتماعی و سیاسی کاریکاتورهای آمریکای لاتین و نگاهی عمیق‌تر به جنبش‌های هنری این منطقه فراهم می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها