پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
شعر قیصر امین پور به ادبیات ایران و جهان غنا بخشید

خوزستان- فرماندار شهرستان گتوند با بیان اینکه قیصر یکی از مفاخر ادبی و فرهنگی کشور است، ببان کرد: قیصر امین پور با زبان شعر و اندیشه‌ای خلاق و نوآوری در خلق آثار هنری،توانست بر غنای ادبیات ایران و جهان بیفزاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، عباس عباسی زاده ظهر پنجشنبه در نشست ستاد برگزاری کنگره ملی شعر در کوچه آفتاب (یادمان فیصر امین پور) در گتوند اظهار کرد: قیصر امین پور یکی از مفاخر فرهنگی، هنری و ادبی کشور است، که با زبان شعر و اندیشه‌ای خلاق و نوآوری خلق آثار هنری بر غنای ادبیات ایران و جهان تاثیر فراوانی بگذارد و باید جوانان این دیار راه و اندیشه او را ادامه دهند.
رئیس شورای سیاست گذاری هفدهمین کنگره ملی شعر در کوچه آفتاب گفت: امسال با تدابیری که اندیشیده شده است، اختتامیه کنگره ملی شعر در کوچه آفتاب با کارگاه استانی خوشنویسی در شهرستان گتوند برگزار خواهد شد.یم بتوانیم هفدهمین کنگره ملی شعر در کوچه آفتاب را با برنامه‌های مختلف ادبی، هنری و با حضور شاعران و مهمانان ویژه درشأن و شخصیت این شاعر فرهیخته انقلاب و دفاع مقدس برگزا. کنیم.
رونمایی از پروژه ساخت فرهنگسرای قیصر
عباسی زاده با اشاره به ساخت فرهنگسرای قیصر در گتوند، عنوان کرد: با حمایت شهرداری گتوند، از پروژه ساخت فرهنگسرای قیصر در هشتم آبان ماه در کنگره ملی شعر در کوچه آفتاب گرامیداشت قیصر امین پور رونمایی می‌شود.
تاثیر اندیشه انقلابی فیصر در فرهنگ و ادبیات ایران
در این نشست امام جمعه گتوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره قیصر شاعر انقلاب بیان کرد: هنر و شعر باعث اعتلای فرهنگ‌ها می‌شود و بدون شک قیصر امین پور با هنر شعر و اندیشه انقلابی خود توانست بر فرهنگ و ادبیات ایران، تاثیر بسزایی داشته باشد.
حجت الاسلام فتحی نیا اظهار کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران باید تلاش کنند در پوشش خبری کنگره ملی شعر در کوچه آفتاب اهتمام جدی بورزند.
رئیس اداره فرهنگ‌و ارشاد اسلامی گتوند و دبیر کنگره ضمن تشکر ازحمایت‌ها و پیگیری‌های فرماندار و امام جمعه و سایر اعضای ستاد بیان کرد: امسال این کنگره در ۴ روز برنامه‌ریزی شده است و شروع این کنگره با محفل ادبی، جشنواره شعر استانی دانش‌آموزی، نمایشگاه خوشنویسی است.
حمید بهداروند افزود: اختتامیه کنگره ملی شعر در کوچه آفتاب با کارگاه استانی خوشنویسی در شهرستان گتوند برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها