شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
پژوهشگر ترکمن گلستانی «نشان عالی مختومقلی فراغی» دریافت کرد

گلستان- توسط رئیس مجلس ترکمنستان و به مناسبت سیصدمین سالگرد تولد مختومقلی فراغی، نشان عالی مختومقلی به پژوهشگر ترکمن گلستانی اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، در سیصدمین سالگرد تولد مختومقلی فراغی به پژوهشگران و مختومقلی شناسان ازجمله محمود عطاگزلی، نویسنده و پژوهشگر ترکمن و دبیر مجله یاپراق در استان گلستان و سید محمد حسینی، مشاور رئیس‌جمهوری در امور فرهنگی و اجتماعی، توسط دنیاگوزل غلمانوا، رئیس مجلس ترکمنستان نشان عالی مختومقلی فراغی اعطا شد.

محمود عطاگزلی، در اول خردادماه ۱۳۴۶ در گنبدکاووس به دنیا آمد و در سال‌های ۱۳۶۶ تا ۱۳۹۶ در آموزش‌وپرورش فعالیت کرد. وی در سال ۱۳۹۶ پس از بازنشستگی به ترکیه رفت تا در کنار تحصیل فرزندانش، خود نیز پژوهش‌های مرتبط با زبان و ‏ادبیات ترکمنی را ادامه دهد.

وی آثار متعددی را قلمی و چاپ کرده و سال‌هاست که در حال تحقیق، جمع‌آوری و تدوین فرهنگ لغات و سوزلوک ترکمنی است که به گفته خودش بزرگ‌ترین یادگارش برای نسل‌های آینده خواهد بود.

به گزارش ایبنا، در این مراسم که با حضور نوید رسولی رایزن فرهنگی کشورمان و پژوهشگران و مختومقلی شناسانی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، اتریش، اوکراین، ارمنستان، هندوستان، چین، روسیه، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، پاکستان، ترکیه و دبیر کل سازمان ترکسوی در سالن همایش‌های دانشگاه مختوم قلی برگزار شد، مهری جمال محمدوا معاون رئیس کابینه وزراء در امور فرهنگ و رسانه، به قرائت پیام سردار بردی محمداف رئیس‌جمهوری ترکمنستان پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها