دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
«محفل ادبی سُلالِه» در بندرعباس راه‌اندازی شد

هرمزگان - در تولد یک محفل ادبی دیگر در هرمزگان، «محفل ادبی سُلالِه» در بندرعباس راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، «محفل ادبی سُلالِه» با استقبال شاعران آیینی استان در سالن نشست‌های بقعه متبرکه امامزاده سید مظفر سلام الله علیه شهر بندرعباس آغاز به کار کرد.

این محفل با رویکردی ادبیات محور، تلاش می‌کند علاوه بر ایجاد فضایی برای حضور شاعران استان هرمزگان، برای زائران این آستان متبرک برنامه‌های فرهنگی و متنوع ادبی اجرا کند.

در آیین گشایش «محفل ادبی سُلالِه» مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان ضمن پراهمیت دانستن نقش ادبیات در فعالیت‌های فرهنگی، بیان داشت: گاهی یک بیت از یک شعر می‌تواند به اندازه یک سخنرانی اثرگذار باشد.

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی با اشاره به اهمیت و برکات بقاع متبرکه و نقش ویژه شعر و شاعری در حفظ و ترویج این بقاع، گفت: با عنایت به قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه در جغرافیا و موقعیت خودشان، باید جایگاه و اهمیت هنر سرودن و شاعری در حفظ و انتقال فرهنگ دینی، باورهای محترم و مقدس، فرهنگ اهل بیت علیهم السلام، فرهنگ جهاد و شهادت، فرهنگ ستم ستیزی و دفاع از مظلومان و فرهنگ زندگی سالم مورد توجه و پشتیبانی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ادبیات، روشی جذاب، کاربردی و راهبردی برای نشر در اقشار و سلایق مختلف و متنوع است، بیان کرد: آمادگی کامل داریم که ضمن استقبال از حضور شاعران آیینی، اردوهای زیارتی و محافل ادبی را در فضای امن و محترم بقاع متبرکه استان برگزار کنیم.

در ادامه حسین یحیایی دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان بندرعباس، ضمن مهم دانستن این اتفاق فرهنگی گفت: امیدوارم با همراهی ویژه شاعران آیینی استان، بتوانیم تا دهه کرامت، مجموعه باکیفیتی از اشعار خوب شاعران استان در تکریم و تجلیل از امامزادگان واجب التعظیم استان به چاپ برسانیم.

سپس امیرحسین والا دبیر کانون تخصصی شعر و ادب کانون‌های خدمت رضوی استان هرمزگان هم در بخش دیگری از این جلسه گفت: فضای صمیمی موجود در بیشتر شاعران استان هرمزگان، این فرصت را فراهم آورده است که بسیاری از اتفاقات با همدلی دوستان شاعر پیش می‌رود.

وی با ذکر چند مثال افزود: این رویداد با جلسه هفتگی انجمن هفتگی درخت هرمزگان همزمان شد که با حضور اعضای این انجمن، چراغ یک محفل ادبی دیگر روشن شد.

در بخش چهارم نشست که با اجرای اصغر ملائی محمدآبادی دبیر انجمن «شعر درخت» همراه بود، مهرنوش ایزد پرست، امیر حسین والا، زینب احمدنیا، محمد رضا رکن الدینی، معصومه پودات، محمد زمان حیدری، نیلوفر شاطری، عبدالحمید انصاری نسب، طاهره بشیری زاده و اسماعیل دِلشادی به شعرخوانی پرداختند.

بخش ویژه برنامه نیز حافظ خوانی حلما انصاری نسب دانش آموز پایه چهارم دبستان بود که به دلیل نزدیکی این رویداد با بزرگداشت حافظ شیرازی، غزلی را از این شاعر نامدار پارسی با تسلط و خوبی هر چه تمام تر از حفظ خواند و مورد استقبال و تشویق حاضران قرار گرفت.

در پایان با نشان سپاس و اهدای یک جلد کلام الله مجید نفیس از شاعران حاضر در افتتاحیه محفل ادبی سُلاله کانون خدمت رضوی شهر بندرعباس تقدیر شد.

به گزارش ایبنا، دبیر «محفل ادبی سُلالِه» مهرنوش ایزدپرست دبیر کانون تخصصی شعر و ادب کانون‌های خدمت رضوی بندرعباس و مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها