سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
مسابقه قصه‌گویی نابینایان در هرمزگان برگزار شد

هرمزگان - مسابقه قصه‌گویی نابینایان، به مناسبت روز جهانی عصای سفید در هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، همزمان با روز جهانی نابینایان، مسابقه شطرنج و قصه‌گویی با حضور اعضای نابینا در کتابخانه علامه طباطبائی بندرعباس برگزار شد.

محمد جاودان، رئیس انجمن نابینایان استان هرمزگان ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی نابینایان اظهار داشت: خوشبختانه امسال شاهد اتفاق خوبی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان بودیم که جذب نیروی کتابدار برای بخش نابینایان کتابخانه علامه طباطبایی بندرعباس باعث ایجاد فرصت استفاده از امکانات و فضای کتابخانه‌ها برای افراد نابینا شد که مورد استقبال قرار گرفته است.

سمیه حیدری کهن، مسئول کتابخانه علامه طباطبائی بندرعباس نیز گفت: به مناسبت روز جهانی نابینایان برنامه‌های مختلفی در کتابخانه انجام می‌شود که مسابقات شطرنج و قصه‌گویی از مهمترین برنامه‌هایی بود که برگزار شد.

وی ادامه داد: این مسابقات با همکاری انجمن نابینایان استان هرمزگان در دو روز متوالی برای تمامی رده‌های سنی برگزار شد و بیش از ۲۵ نفر از اعضای نابینا شرکت کردند که در پایان در هر مسابقه دو نفر به عنوان برگزیده معرفی شدند.

به گزارش ایبنا، روز جهانی عصای سفید که در ۱۵ اکتبر هر سال (مطابق با ۲۴ مهر در ایران) گرامی داشته می‌شود، روزی است برای حمایت و آگاهی بخشی درباره حقوق افراد نابینا و کم بینا و گسترش شناخت عمومی از مشکلات و توانایی‌های این افراد و عصای سفید نمادی از استقلال و توانمندی افراد نابینا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها