دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲
«عصر شعر یکشنبه‌های روشن» با حضور ۲۰ شاعر کودک و نوجوان برگزار شد

«عصر شعر یکشنبه‌های روشن» با حضور ۲۰ شاعر کودک و نوجوان به کوشش امور کودک و نوجوان خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا به مناسبت هفته ملی کودک، «عصر شعر یکشنبه‌های روشن» ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵ تا ۱۷، با حضور ۲۰ شاعر کودک و نوجوان از سراسر کشور به کوشش امور کودک و نوجوان خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

این برنامه به صورت مجازی در فضای اسکای‌روم برگزار شد تا شاعران سراسر کشور بتوانند از این دورهمی بهره‌مند شوند. در این جلسه علاوه‌بر شعرخوانی، درباره مخاطب‌شناسی هم گفت‌وگو شد. درک نیاز مخاطب، توانمندی‌ها و دغدغه‌های او و توجه به لذت‌بخشی شعر از مهم‌ترین سرفصل‌هایی بود که شاعران کودک و نوجوان به آن اشاره کردند. همین‌طور اغلب شاعران تأکید داشتند که پیش از سرودن شعر باید به طور دقیق بدانند که برای کدام گروه سنی شعر می‌سرایند تا اثری شایسته و درخور مخاطب، خلق شود؛ اگرچه در میانه راه، ذهن شاعر به صورت ناخودآگاه مسیر خود را پیدا می‌کند.

شاعران حاضر در جلسه، علاوه بر مطالعه، بازی با کودک، حضور در کنار آن‌ها و رصد رفتارشان را به عنوان راه‌های شناخت مخاطب پیشنهاد دادند.

خاتون حسنی، محبوبه صمصام شریعت، عفت زینلی، سمیه بابایی، فرشته ابراهیمی‌نیا، مرضیه تاجری، زهره باقری، اکرم‌السادات هاشمی‌پور، حمیده سیوانی و… در این نشست حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها