چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
روستای «حاضرمیل» در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب انتخاب شد

ایلام -مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان ایلام گفت: روستای «حاضرمیل» شهرستان دهلران در جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب انتخاب شد.

علی هلشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: روستای «حاضرمیل» شهرستان دهلران به عنوان یکی از روستاهای برگزیده دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی شد.

وی ادامه‌داد: با توجه به ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستاها، مجموعه فعالیت‌ها و طرح و برنامه‌های اجرایی، روستای «حاضرمیل» در شهرستان دهلران به عنوان یکی از روستاهای برگزیده دوستدار کتاب در کشور عنوان شد.

هلشی ادامه داد: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برنامه‌ای است که هر سال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود و بر این اساس امسال ۱۵ روستا و جامعه عشایری به عنوان روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اجرای طرح روستاها و عشایر دوستدار کتاب تلاش دارد تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در میان روستاها و عشایر در سطح استان توسعه و گسترش دهد.

وی با اشاره به موفقیت این طرح ادامه‌داد: برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب موجب تقویت انگیزه در میان جوامع هدف و توانمندی فرهنگی و رونق ایده‌های مرتبط با فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان روستاییان و عشایر می‌شود.

مدیر دستگاه فرهنگی استان گفت: ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کتابخانه‌های عمومی استان، دهیاران، شورای اسلامی روستا، بخشداران، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مدارس و سایر نهادهای فرهنگی و تشکل‌های مردمی نقش مهمی در معرفی روستاهای دوستدار کتاب و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند.

هلشی در پایان گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از تمام ایده‌های جدید و خلاق در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان مردم و تمام جوامع مختلف هدف در استان حمایت می کند.

روستای «حاضرمیل» در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب انتخاب شد

به گزارش ایبنا؛ برنامه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب که هر سال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود و بر این اساس هر سال ده روستا یا آبادی عشایری به عنوان روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی می‌شوند.

سال گذشته روستای «پشت‌قلعه» آبدانان به عنوان یکی از روستاهای برگزیده نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها