شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
انتشارات پیدایش رمان نوجوان «من رویا نیستم» را منتشر کرد

کتاب نوجوان «من رویا نیستم» به نویسندگی نوشین شعبانی از سوی انتشارات پیدایش منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «من رویا نیستم» اثری از نوشین شعبانی است. این داستان نوجوان تألیفی به مشکلات دختر نوجوانی می‌پردازد که در پرورشگاه زندگی می‌کند.

در معرفی این اثر از سوی ناشر آمده است: «رویا از شش‌سالگی در پرورشگاه زندگی می‌کند. او حالا شانزده‌ساله است و می‌خواهد هر طور شده مادرش را پیدا کند. او داستان زندگی‌اش را می‌نویسد و هر هفته به دست مهدی، برادر دوستش سوگند می‌رساند تا او که قلم خوبی دارد، بازنویسی کند. رویای رویا این است که هویت واقعی خودش را کشف کند و روزی داستان زندگی‌اش کتاب شود؛ اما مدیر پرورشگاه مانع می‌شود. رویا با کمک شراره یکی از دوستان پرورشگاهی‌اش فرار می‌کنند و با دردسرهای بسیاری روبه‌رو می‌شوند، دردسرهایی که قدرت تصمیم‌گیری را از رویا می‌گیرد…».

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

درینگ… درینگ

در آخرین ساعات کاری، رأس ساعت یک‌وچهل‌وپنج‌دقیقه‌ی ظهرِ یک روز تابستانی، تلفن خوابگاه شبانه‌روزی دختران بهشت به صدا در آمد.

مدیر مرکز، خانم کلابی سرگرم پرونده‌ها بود و اثری از خستگی در چشم‌هایش دیده نمی‌شد، اما گاهی سرش را خم‌وراست می‌کرد و گردنش را با انگشت‌های چاق و کوتاهش ماساژ می‌داد. بعد از سه زنگ متوالی، سرش را بالا گرفت و گفت: «حواست کجاست مینا؟ چرا گوشی رو برنمی‌داری؟»

مینا پاکدل همان‌طور که به صفحه‌ی رایانه چشم دوخته بود دستش را دراز کرد و گوشی تلفن را برداشت:

«مرکز نگهداری دختران بهشت. بفرمایید.»

«لی_لا!»

«سلام آقاپسر. به کجا زنگ زدی؟»

«سلام، ببخشین… لیلا اونجاست؟»

در همین موقع سوگند از در وارد شد. چشم‌هایش برق می‌زد: «خانم می‌خوایم با رویا بریم خیابون. به نظرتون با این شندرقاز پول می‌شه چیزی خرید؟»

مینا پاکدل گوشه‌چشمی به خرده‌پول‌های داخل مشت سوگند انداخت و با لحنی جدی به پسری که پشت تلفن بود گفت: «پسرم، ما اینجا لیلا نداریم!»

لحظه‌ای سکوت حاکم شد و بعد صدای نفس‌نفس‌زدن و بوق تلفن.

اطلاعات بیشتر:

انتشارات پیدایش، کتاب «من رویا نیستم» به قلم نوشین شعبانی را در ۱۷۶ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و به بهای ۱۸۹ هزار تومان برای افراد بالای ۱۲ سال منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط