شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
«بینش اساطیری؛ تمدّن بابل از اوج تا فرود» وارد بازار کتاب شد

در حاشیه نشست یکصد و شصت و هفتم موسسه فرهنگی هنری موعود عصر از کتاب «بینش اساطیری؛ تمدّن بابل از اوج تا فرود»، جدیدترین اثر اسماعیل شفیعی سروستانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا در حاشیه نشست یکصد و شصت و هفتم موسسه فرهنگی هنری موعود عصر از کتاب «بینش اساطیری؛ تمدّن بابل از اوج تا فرود»، جدیدترین اثر اسماعیل شفیعی سروستانی رونمایی شد.

اسماعیل شفیعی سروستانی با اشاره به اهمیت جایگاه بابل در دنیای اساطیری اظهار داشت: این اثر در ادامه مجموعه قبیله لعنت و به دلیل جایگاه خاص بابل در دنیای اساطیر و تاسی اصحاب قبیله لعنت به این سرزمین به رشته تحریر درآمده است.

او ادامه داد: بابل تنها یک سرزمین با عرض و طول جغرافیایی نیست، بلکه منظومه ای از آئین ها و رسوم غیر رحمانی است که در این سرزمین جمع شده و به دیگر نقاط جهان تسری یافته است.

شفیعی سروستانی در پایان کتاب بابل را برای علاقمندان به اسطوره شناسی، مطالعات نشانه شناسی و تاریخی مفید دانست.

لازم به ذکر است تمدّن بابل، یکی از پیچیده‌ترین و تاریک‌ترین افکار را در خود پرورش داد و در روایات معصومان (ع) به عنوان نخستین محلّ بت‌پرستی و نخستین اقامتگاه قابیل، پدر قتل و فرزند ناخلف حضرت آدم (ع) معرفی شده است.

در این سرزمین نیروهای تاریک و قبیله لعنت مشغول به فعالیت شدند و بارها مورد غضب خداوند قرار گرفته و عذاب بر آنان نازل شد. تا جایی که در سفری که امیرمؤمنان علی (ع) به این سرزمین داشتند، حاضر نشدند که در این سرزمین نامقدّس نماز بگذارند.

در کتاب بینش اساطیری، تاریخ و اساطیر سرزمین‌های کهن، از جمله ایران، هند، چین، مصر و بابل مستند به کتب روایی، اساطیری و تاریخی بررسی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها