یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کتاب «زیر آوار نگاهت» در کاخ‌موزه گرگان رونمایی ‌می‌شود

گلستان- رئیس انجمن پریسکه سرایان استان گلستان از برپایی آیین رونمایی کتاب «زیر آوار نگاهت» به قلم زینب فیروزنیا خبر داد و گفت: این اثر اولین مجموعه اشعار مؤلف در قالب پریسکه است.

راحیل پویان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان بیان کرد: آیین رونمایی از کتاب مجموعه شعر «زیر آوار نگاهت» به قلم زینب فیروز نیا، در روز چهارشنبه دوم آبان ماه ساعت ۱۶ تا ۱۸ در کاخ‌موزه گرگان رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اشعار این مجموعه در قالب پریسکه سروده شده است، افزود: اجرای مراسم با پریسا مسعودی و سخنران مدعو جعفر خاندوزی از اهالی قلم و فعالان فرهنگی و اجتماعی استان گلستان است.

راحیل پویان ضمن دعوت از عموم مردم و دوست داران شعر و ادب، ادامه داد: مجموعه شعر «زیر آوار نگاهت» به همت انتشارات اورازان در ۸۸ صفحه و قطع رقعی روانه بازار نشر شده است.

به گزارش ایبنا، یک شاعر نو پرداز معاصر به نام «علیرضا بهرهی» این قالب شعری را بنیان‌گذاری کرد و شعر پریسکه در هشتم آبان ماه سال ۱۳۹۱ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران به‌طور رسمی ثبت‌شده است.

درباره این‌گونه شعری صاحب‌نظران عنوان کرده‌اند که پریسکه شعری کوتاه بوده و حداکثر در ۴ بند، فصل یا مصراع است. همچنین شعر پریسکه با آرایه‌هایی چون ایهام، کنایه، ایماواشاره و… تلاش می‌کند که مفهوم را به خواننده برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها