یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
باید از نگاه سلبی در بحث واردات کاغذ پرهیز شود

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ در حوزه کاغذ نباید نگاه سلبی داشت‌ و در کنار تولید باید اجازه واردات و تامین ارز هم انجام شود.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره مسئله تامین کاغذ، عنوان کرد: مثل همیشه از تولید ملی حمایت می‌کنیم و معتقدیم که باید تولید کاغذ به شکل جدی دنبال شود. کارخانه‌ای داریم که با حمایت دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور شهید، طی سه سال گذشته به مدار تولید برگشت.

وی افزود: اما باید بپذیریم که هزینه چاپ و نشر در کشور زیاد است، بسیاری از ناشران و رسانه‌های مکتوب مثل مجلات و نشریات در تامین کاغذ دچار مشکل هستند.

یوسفی با بیان اینکه نگاه در این حوزه نباید سلبی باشد، ادامه داد: کنار حمایت از تولید داخلی باید اجازه واردات و تامین ارز هم انجام شود؛ زیرا همه کاغذ مورد نیاز نشر و مطبوعات در داخل کشور تولید نمی‌شود، هزینه‌کرد در حوزه فرهنگ، حمایت از نشر و مطبوعات سرمایه‌گذاری است.

وی با طرح این موضوع که باید کاغذ به قیمت مناسب به دست اهالی نشر برسد، تاکید کرد: باید از این حوزه حمایت کنیم، گاهی هزینه‌های کتاب آنقدر زیاد می‌شود که ناشران نمی‌توانند با حداقل سود، کتاب‌هایشان را منتشر کنند، در این میان نبود حمایت از حوزه نشر، یعنی افزایش هزینه‌های چاپ و نشر و افزایش هزینه تمام شده فرهنگ و کتاب، یعنی دور شدن مردم از کتاب و ورشکستگی این صنعت، به همین دلیل معتقدم که با اقدامات مختلف باید به حوزه نشر کمک کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها