یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
«تاریخ باغ» از سیروس شمیسا منتشر شد

«تاریخ باغ» مجموعه شعری است از شاعر و پژوهشگر ادبی معاصر ایران، سیروس شمیسا که توسط انتشارات مروارید روانه بازار نشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا «تاریخ باغ» مجموعه‌شعری است از سیروس شمیسا، پژوهشگر ادبیات فارسی و نویسنده پرکار کشورمان است. کتاب‌های او در سال ۱۳۸۰ سبب شد که به‌عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایران لقب بگیرد، کتاب‌هایی که هم اکنون در بسیاری از دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود.

سیروس شمیسا در ۲۹ فروردین‌ماه سال ۱۳۲۷ در شهرستان رشت به دنیا آمد. او بیش از ۴۰ کتاب منتشر کرده است. «فرهنگ عروضی»، «سیر غزل»، نبا یونگ و هسه»، «سیر رباعی»، «وزن‌های پاییزی خواب»، «آشنایی با عروض و قافیه»، «سبک‌شناسی» (۴ جلد)، «سیروس در اعماق»، «نگاهی به فروغ»، «فرهنگ عروضی»، «آشنایی با عروض»، «داستان یک روح» (تأویل داستان بوف کور)، «نقد ادبی»، «نگاهی به سپهری»، «کلیات سبک‌شناسی»، «سبک‌شناسی نثر»، «سبک‌شناسی شعر»، «راهنمای ادبیات معاصر»، «طرح اصلی داستان رستم و اسفندیار»، «کتاب عشق جادویی»، «مونسون»، «ماه در پرونده»، «زندگانی قدیمی است»، «فرهنگ تلمیحات»، «فرهنگ اشارات» و «سیر غزل در شعر فارسی» از جمله آثار تألیفی، پژوهشی و ترجمه‌ای او هستند.

در شعری از این مجموعه که پشت جلد کتاب درج شده است، آمده است:

آه تاریخ خونین این باغ ویران
ازدحام کلاغان
انزوای گل سرخ
انهدام مدام درختان آزاده سرو
انفجار صداهای مسکوت
بادهای قدیمی در ایوان تکرار باران و سیل است و توفان

این مجموعه شعر در ۱۶۰ صفحه با قیمت ۱۷۵ هزار تومان از سوی انتشارات مروارید راهی بازار کتاب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها