پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کرمانشاه از استان‌های سرآمد قصه‌گویی است/راه‌اندازی باشگاه نویسندگان جوان

کرمانشاه- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت و لزوم توجه به نویسندگان از راه‌اندازی باشگاه نویسندگان جوان در کرمانشاه خبر داد.

محمد خیاط زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، با اشاره به اینکه قصه‌گویی در فرهنگ و ادبیات ایرانی جایگاه ویژه و منحصر به‌فردی دارد، اظهار کرد: قصه‌گویی ابزار مهمی در راستای تربیت فرزندان است و خداوند متعال نیز در قرآن کریم از همین روش برای هدایت انسان‌ها استفاده کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: یکی از اقدامات مهم کانون پرورش فکری برگزاری جشنواره ملی قصه‌گویی است که مرحله استانی آن اوایل آذر ماه و مرحله کشوری در بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

خیاط زنجانی تصریح کرد: استان کرمانشاه جزو استان‌های سرآمد در حوزه قصه‌گویی است که برنامه‌های مختلفی را برای اجرا، تدوین و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که یکی از مهم‌ترین آنها راه‌اندازی طرح پنجشنبه‌های قصه‌گویی در مراکز کانون است.

وی ادامه داد: طی سه سال گذشته پنجشنبه‌های قصه‌گویی در مرکز کانون پرورش فکری روانسر اجرایی شد و پس از استقبال مخاطبان سایر مراکز کانون در دیگر شهرستان‌های استان نیز این طرح را اجرا کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه بیان کرد: استان کرمانشاه در حوزه ادبیات پایداری، آیین‌های سنتی، علمی، مهارت‌آموزی، حماسی و… دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی است به‌نحوی که مرکز کانون روانسر مورد تقدیر قرار گرفت.

خیاط زنجانی عنوان کرد: کانون پرورش فکری در راستای جمع‌آوری و حفظ فرهنگ قصه‌گویی مجموعه ۱۶ جلدی را گردآوری کرده که از علاقمندان به حوزه قصه‌گویی تقاضا داریم از این مجموعه ارزشمند استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار در جشنواره ملی قصه‌گویی شاهد فعالیت ۱۱ بخش خواهیم بود تا علاقمندان بتوانند در حوزه‌های مختلف در این جشنواره مهم شرکت کنند.

خیاط زنجانی با بیان اینکه داستان نویسی در مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه آموزش داده می‌شود، بیان کرد: ادبیات نوجوان و بداهه نویسی در مراکز کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شود و باشگاه نویسندگان جوان در استان راه‌اندازی شده که توانسته‌ایم رتبه دوم کشوری را پس از استان خراسان جنوبی کسب کنیم.

وی با اشاره به اهمیت ادبیات کودک و نوجوان، تأکید کرد: یکی از اقدامات مهم کانون پرورش فکری، طراحی نشان «استاد محبت» است که از شاعران و نویسندگان این حوزه تقاضا داریم آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها