شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
اجرای طرح سفیر کتاب در روستاهای مرزی خراسان جنوبی

خراسان جنوبی- رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سربیشه گفت: کتاب و کتابخوانی و ترویج وگسترش آن بین آحاد محتلف مردم به ویژه قشر محروم ،مرزی و عشایری مهمترین دغدغه کتابداران شهرستان سربیشه است.

مهدی آذری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سربیشه، گفت: اجرای طرح جهادی سفیران کتاب ازمرز ۸روستا عبور کرده است.

وی با اشاره به اینکه کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان سربیشه طرح سفیر کتاب را با هدف ارائه خدمات فرهنگی و بسط و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف به ویژه قشر محروم، مرزی و عشایری شهرستان سربیشه از شهریورماه ۱۴۰۲ آغاز کردند افزود: این طرح با همکاری کتابخانه عمومی محمدعلی کریم پور شهر بیرجند، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سربیشه برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: کتابداران با شناسایی و حضور در روستاهای مرزی و عشایری برنامه های فرهنگی متنوع نشست های کتابخوانی، مسابقات فرهنگی، کاردستی، نقاشی، بازی های ورزشی-بومی و محلی، اهدای کتاب و نشریات به مدارس و مراکز فرهنگی اجرا می کنند.

آذری گفت: این طرح تاکنون در روستای جنت آباد، علی آباد، نقطه صفر مرزی روستای ماهیرود، روستای مرزی گلوباغ، روستای شیرگ آقا، شهرک عشایری و مرزی ولیعصر درح، روستای سلم آباد و زولسک اجرا شده و به بیش از ۵۰۰ نفر کودک و نوجوانان خدمات فرهنگی و کتابخوانی ارائه گردیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها