یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
امانت‌ ماهانه ۴هزار نسخه کتاب در کتابخانه باباطاهر

مسئول کتابخانه عمومی باباطاهر اظهار کرد: کتابخانه باباطاهر با ۲ هزار و ۸۰۰ عضو فعال، تعطیلات رسمی نیز به ارائه خدمات می‌پردازد و در ماه ۴ هزار جلد کتاب امانت می‌دهد.

زهرا احیایی، مسئول کتابخانه عمومی باباطاهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا درباره خدمات و فعالیت‌ها، اعضا و کتاب‌های این کتابخانه اظهار کرد: کتابخانه باباطاهر ۳۰ هزار جلد کتاب و ۲ هزار و ۸۰۰ نفر عضو فعال دارد. این کتابخانه دارای بخش‌های ناشنوایان، کودک و نوجوان و سالن مطالعه مجزای خانم‌ها و آقایان با ظرفیت ۸۰ نفر خانم و ۸۰ نفر مرد است. این کتابخانه دارای سه مخزن کتاب کودک، نوجوان و بزرگسال است.

وی با بیان اینکه بخش کودک این کتابخانه در سه بخش خردسال، گروه کودک ۷ تا ۹ سال و گروه کودک ۹ تا ۱۲ سال فعالیت می‌کند، گفت: مخزن بخش کودک این کتابخانه ۶ هزار جلد کتاب دارد. بخش نوجوان این کتابخانه برای نوجوانان بیش از ۱۲ سال است و در مجموع مخزن بزرگسالان و نوجوانان این مرکز ۲۴ هزار جلد کتاب دارد. بخش ناشنوایان کتابخانه باباطاهر نیز با ۲۰۰ جلد کتاب و ۱۲ نفر عضو آماده ارائه خدمات به این گروه از مراجعان است. این کتابخانه ماهیانه ۴ هزار نسخه کتاب امانت می‌دهد و روزانه چهار تا ۶ هزار نفر مراجعه‌کننده دارد. کتاب‌های رمان، روانشناسی و علوم محض، بیشترین رده امانت این کتابخانه را به خود اختصاص داده است.

فعالیت مرکز مشاوره کتابخانه باباهاطاهر از ۱۶ مهرماه

مسئول کتابخانه عمومی باباطاهر با اشاره به افتتاح مرکز مشاوره روانشناسی که ۱۶ مهرماه در این مرکز افتتاح شده است، اظهار کرد: این مرکز قرار است از هفته جاری با حضور مشاور در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه از ساعت ۹ صبح تاپایان زمان فعالیت کتابخانه باباطاهر به مراجعان خدمات بدهد. با توجه به اطلاع‌رسانی قبل از افتتاح این مرکز، اسقبال از مرکز مشاوره کتابخانه بسیار خوب بود؛ به‌طوری که حتی در روز افتتاح نیز مراجعه‌کننده برای مرکز مشاوره داشتیم؛ البته با اطلاع‌رسانی بیشتر مرکز مشاوره در کتابخانه‌ها جای خود را پیدا می‌کنند.


وی درباره بیشترین قشر مراجعه‌کننده به این کتابخانه گفت: این کتابخانه با توجه به برنامه‌های مختلفی که برای گروه‌های سنی مختلف دارد، معمولاً مراجعان از همه قشرها و گروه‌ها دارد؛ به‌عنوان مثال، این کتابخانه با برگزاری کلاس‌های اوریگامی و قصه‌گویی خلاق برای کودکان کمتر از ۶ سال که دوشنبه‌ها ۴ عصر و کلاس‌های شاهنامه‌خوانی برای گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال که روزهای یکشنبه ۴ عصر برگزار می‌شود، توانسته گروه کودک و نوجوان را با خود همراه کند.

احیایی افزود: کلاس تفسیر قرآن این کتابخانه سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۹ برگزار می‌شود و بزرگسالان از این کلاس استقبال کردند. این کتابخانه با برگزاری کارگاه‌های «مادر و کودک» که شنبه‌ها ساعت ۱۶ و کلاس‌های خوشنویسی برای دو گروه کودکان و بزرگسالان که پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود، نیز توانسته مادران و کودکان و نوجوانان را به کتابخانه بیاورد؛ همچنین جلسه مطالعاتی نوجوانان و کلاس‌های شرح و تفسیر شاهنامه‌خوانی (بزرگسالان) که یکشنبه‌ها ساعت ۱۶ برگزار می‌شود، از دیگر کلاس‌هایی کتابخانه است.

برپایی نمایشگاه کسب و کارهای کوچک در کتابخانه باباطاهر

مسئول کتابخانه عمومی باباطاهر با اشاره به برگزاری نمایشگاه کسب و کارهای کوچک در کتابخانه باباطاهر با همکاری مدرسه استثنایی توحید گفت: در این نمایشگاه قرار است، کارهای دستی دانش‌آموزان استثنایی به نمایش گذاشته شود؛ همچنین در این نمایشگاه هنرهای دستی بانوان کتابخوان که در نشست‌های کتابخوانی این کتابخانه شرکت کرده‌اند، عرضه خواهد شد. این نمایشگاه قرار است یک‌روزه همزمان با هفته کتاب برگزار شود.

احیایی با اشاره به وجود ۱۳ مدرسه نزدیک کتابخانه عمومی باباطاهر، گفت: از میان این مدارس، با مدیران ۵ مدرسه از طریق سازمان فرهنگی شهرداری ارتباط برقرار کردیم و آن‌ها را در جریان کلاس‌های برگزار شده در این کتابخانه قرار دادیم. این کتابخانه با سراهای محله نیز تعاملاتی دارد. افزایش تور بازدید مدارس از کتابخانه‌های عمومی می‌تواند دانش‌آموزان را با کتاب‌های جدید و فضای کتابخانه‌های عمومی آشنا کند و شرط تعاملات بیشتر، کاهش نامه‌نگاری با مدارس و افزایش تعامل بیشتر آموزش و پرورزش است.

به گزارش ایبنا؛ کتابخانه باباطاهر از شنبه تا چهارشنبه ۷و ۳۰ تا ۱۹، پنجشنبه‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه و جمعه‌ها و تعطیلات رسمی از ساعت ۹ تا ۱۹ باز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها