شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
نام و آثار محمدعلی بهمنی رنگ جاودانگی گرفت

هرمزگان - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی آورده است: نام و آثار محمدعلی بهمنی رنگ جاودانگی گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، سید عباس صالحی در پیامی به مناسبت چهلم زنده یاد بهمنی که شامگاه آدینه چهارم آبان ماه در بندرعباس برگزار شد، آورده است: زنده یاد استاد محمدعلی بهمنی، شاعر بلند آوازه هم روزگار ما که چندی پیش از این جهان فانی رخت بربست، از سرآمدان شعر و ادب پارسی دوره معاصر بود که نام و آثارش رنگ جاودانگی گرفت.

او که با طبعی روان، قریحه‌ای لطیف و بیانی شیوا بیش از پنج دهه در آسمان پرستاره شعر و ادب فارسی خوش درخشید و سخن سرایی انسان مدار و ایران دوست بود، همواره با حق گویی بی بدیل دغدغه دلسوزی ایران و منافع ملی را به زبان شعر به رشته تحریر درآورد.

پیکر این غزل سرای صاحب نام و شاعر صاحب سبک پس از سفر به سوی حضرت معبود، به شهر هنرپرور بندرعباس و مردم دریادل هرمزگان بازگشت، روی دست آنان تشیع شد و بی گمان زنده‌تر از گذشته در تاریخ این سرزمین ماندگار خواهد ماند.

جاوید نامی که کلماتش با خروش دریا همنوایی می‌کرد، مزارش نیز به مثابه شمعی فروزان، ادب دوستان این کهن بوم و بر اهورایی را گرد خویش جمع خواهد کرد و میعادگاه اهالی فضل و اندیشه خواهد شد.

نام و آثار محمدعلی بهمنی رنگ جاودانگی گرفت

اینجانب از خانواده محترم استاد بهمنی، مردم هرمزگان، شاعران، دوستان و علاقه مندان ایشان که با آرام گرفتن پیکر استاد در کنار آب‌های خلیج همیشه فارس همراهی و همدلی کردند، صمیمانه سپاسگزاری می نمایم و بر خود فرض می دانم از جنابعالی که در جریان برگزاری شایسته مراسم خاکسپاری و پاسداشت یاد و خاطره این ستاره درخشان شعر فارسی در هرمزگان مهرپرور همیاری داشتید تقدیر و تشکر کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همیاری برگزار کنندگان شایسته مراسم خاکسپاری و پاسداشت یاد و خاطره ستاره درخشان شعر فارسی استاد بهمنی در هرمزگان با اهدای لوح سپاس در آیین چهلم زنده‌یاد استاد محمدعلی بهمنی نیز تقدیر و تشکر کرد.

وی به محمد آشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس، محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان، حسام الدین انصاریان رئیس انجمن عکاسان هرمزگان و جواد ضمیری شاعر و فعال فرهنگی لوح سپاس اهدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها