یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
پویش «قشم جزیره دانایی» با اهدای ۳۵ هزار جلد کتاب آغاز شد

هرمزگان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: پویش «قشم جزیره دانایی» با اهدای ۳۵ هزار جلد کتاب آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، محمد غفاری از آغاز پویش «قشم، جزیره دانایی» با هدف ترغیب نسل نوجوان و جوان این جزیره به کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: در مرحله نخست اجرای این پویش ۳۵ هزار جلد کتاب به کتابخانه عمومی نگین خلیج فارس اهدا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم افزود: این کتاب‌های اهدایی با موضوع‌ها و عناوین متنوعی از جمله دینی، علمی، عمومی، ادبیات، آموزشی، کمک درسی، کودک و نوجوان، فاخر و مرجع برای رده‌های سنی مختلف در نظر گرفته شد که در قالب ۳۵ هزار جلد به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال به ۱۳ کتابخانه روستایی و شهری این جزیره اهدا شده است.

وی ادامه داد: پویش قشم جزیره دانایی برای نخستین بار با رایزنی‌های انجام شده بین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور علاقه‌مند کردن کودکان و نوجوانان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس به خواندن کتاب آغاز شده و با اجرای برنامه ها و رویدادهای مختلف تا هفته کتاب و کتابخوانی در انتهای آبان ماه ادامه می‌یابد.

غفاری اضافه کرد: رونمایی از کتاب های منتشر شده توسط نویسندگان این جزیره و ارسال این کتاب‌ها به کتابخانه های سراسر کشور برای آشنایی مردم دیگر مناطق ایران با فرهنگ و تمدن جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب از دیگر برنامه های این پویش است.

به گزارش ایبنا، پیش از راه اندازی این پویش، ۱۱۴ هزار و ۸۹۱ نسخه کتاب در ۱۳ کتابخانه روستایی و شهری جزیره قشم وجود داشت که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می‌گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها