یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
نخستین جلسه برنامه‌ریزی هفته کتاب لرستان برگزار شد

لرستان - نخستین جلسه کمیته برنامه‌ریزی هفته کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در آستانه سی‌ودومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، نخستین جلسه کمیته برنامه‌ریزی سی‌ودومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان روز یک‌شنبه در این اداره کل برگزار شد.

در این جلسه که با هدف طراحی و هماهنگی برنامه‌های عملیاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در هفته کتاب برگزار شد، معاونین هنری، فرهنگی، کارشناسان واحدهای مختلف اداره کل حضور داشتند و درباره موضوعات فرهنگی متناسب با هفته کتاب مانند مبادله و اهدای کتاب، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی، برپایی نمایشگاه کتاب، رونمایی کتاب، فضاسازی شهری، برگزاری پویش‌های کتابخوانی، اجرای برنامه‌های مشترک با دستگاه‌های فرهنگی بحث و تبادل نظر شد.

نخستین جلسه برنامه‌ریزی هفته کتاب لرستان برگزار شد

کتاب و کتاب خوانی، از مقوله‌های قابل توجه فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این جلسه با اشاره به اینکه تاثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر است، گفت: نمی‌توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد.

اعظم روانشاد افزود: کتاب و کتاب‌خوانی، از مقوله‌های قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه ضروری است بنابراین با توجه به شاخص‌ها و تعاملی که با دستگاه‌های فرهنگی و سازمان‌های مردم‌نهاد باید وجود داشته باشد، باید برای برنامه‌های این هفته و حوزه کتاب و کتابخوانی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

به گزارش ایبنا، پیشنهادات اعضای این کمیته در جلسه آتی مطرح و پس از تصویب و نهایی شدن برنامه‌های سایر دستگاه‌های فرهنگی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان اجرایی خواهد شد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان هر سال در ایام هفته کتاب برنامه‌های متنوعی را برای پاسداشت فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مقام برگزار می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها