دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
۶ کتاب کودک با موضوع «دفاع مقدس» منتشر می‌شود

بوشهر - مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر از انتشار ۶ کتاب کودک و نوجوان با موضوع «دفاع مقدس» در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

زهرا شاعری با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: با توجه به اهمیت موضوع کودک و نوجوان، از میان ۶۰ کتابی که قرار است امسال در حوزه دفاق مقدس و مقاومت منتشر شود، شش عنوان کتاب به گروه سنی کودک و نوجوان در حوزه دفاع مقدس اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: در این زمینه نشستی را با نویسندگان و شاعران و تصویرگران هم‌استانی حوزه کودک داشتیم تا با هم‌اندیشی و بررسی مواضع مختلف آثار کیفی‌تری در این حوزه پدید بیاید.

شاعری، یکی از آثاری را که در سال جاری در حوزه کودک منتشر خواهد شد، کتابی درباره شهید ابوتراب عاشوری معرفی و تصریح کرد: این اثر را سیروس فتحی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان استان بوشهر درباره شهید عاشوری، شهید شاخص استان بوشهر برای کودکان نوشته است که هم‌اکنون در مرحله تصویرگری قرار دارد. با توجه به اینکه امسال کنگره شهید آیت‌الله ابوتراب عاشوری برگزار خواهد شد، از این کتاب در این کنگره رونمایی خواهد شد.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر سپس به دیگر آثار فتحی که با همکاری این نهاد در حوزه کودک و نوجوان راهی بازار کتاب شده است، اشاره کرد و گفت: آقای فتحی پیش از این، آثاری به زبان شعر در معرفی شهید نادر مهدوی، دیگر شهید شاخص استان بوشهر با عنوان «مثل گل خوشبو بود» و همچنین درباره یک شهید گمنام با عنوان «بابا سلام» در همکاری با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با تصویرگری سپیده شیرکو چاپ و منتشر کرده است. هر دو این آثار به زبان انگلیسی نیز ترجمه و در قالب کتاب‌های جداگانه‌ای چاپ و منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها