دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
دومین کتابخانه بزرگ استان قزوین در بیدستان افتتاح شد

قزوین- دومین کتابخانه بزرگ استان قزوین با متراژ بیش از هزار و ۲۰۰ متر و ۶ سالن مطالعه، در شهر بیدستان افتتاح و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در آیین افتتاح کتابخانه بیدستان اظهار کرد: کتابخانه عمومی «فردوسی» بیدستان از لحاظ مساحت، دومین کتابخانه عمومی استان قزوین است.

فاطمه محمدبیگی افزود: برای نخستین بار در استان قزوین کتابخانه‌ای افتتاح شده که دارای ۶ سالن مطالعه مجزا و مناسب و استاندارد برای گروه‌های مختلف سنی، بخش نشریات، سالن‌های پژوهشگران و محققان، کلاس‌های آموزشی، بخش‌های تخصصی کودک و نوجوان و کتب عمومی و نمازخانه است.

وی عنوان کرد: ساخت این کتابخانه به متراژ ۱۲۴۵ مترمربع زیربنا و هزار مترمربع مساحت، از سال ۱۳۹۷ توسط شهرداری آغاز شده و تجهیز آن توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی، بنیاد قلم‌چی و بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد صورت گرفته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی قزوین تصریح کرد: کتابخانه‌های جدیدی که در کشور طراحی و افتتاح می‌شوند، کمتر از کتابخانه‌های به‌روز دنیا نیستند و وقتی امکانات آن‌ها را بررسی می‌کنیم، نکته‌ای نیست که در کتابخانه‌های جدید دنیا وجود داشته باشد و کتابخانه‌های جدید ما فاقد آن‌ها باشند.

محمدبیگی یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی امروز محبوب‌ترین مراکز بین نوجوانان و جوانان هستند؛ چراکه فعالیت‌های متنوعی به مخاطبان ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: استفاده از کتاب، چراغ راه همگان است؛ از همین رو امیدوارم در توسعه کتابخانه‌های عمومی و ترویج کتابخوانی بیش از گذشته تلاش مضاعف و توفیق داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها