دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۴
توسعه امنيت پايدار در گرو رابطه پژوهشگاه دفاع‌مقدس و دانشگاه‌‌ها ست

سردار احمد سوداگر، رييس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع‌مقدس معتقد است: نزديك شدن اين پژوهشگاه به فضاي دانشگاهي، اثربخشي فعاليت‌هاي نظام آموزش عالي در زمينه توسعه امنيت پايدار را در بلندمدت، به ثمر خواهد رساند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) نشست خبري دايرةالمعارف دفاع‌مقدس، پیش از ظهر امروز (هجدهم بهمن 89) با حضور سردار احمد سوداگر، رييس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع‌مقدس، سرهنگ حسن رسولي، مسوول مركز دايرةالمعارف اين پژوهشگاه و روساي گروه‌هاي علمي اين دايرةالمعارف برگزار شد.

سوداگر در آغاز اين مراسم با تبريك فرارسيدن دهه فجر انقلاب اسلامي گفت: گفتمان ما در طول بيست و چند سال پس از جنگ تحميلي عراق علیه ایران درباره دفاع‌مقدس، يك گفتمان حماسي، فرهنگي و اجتماعي بوده است.

وي افزود: اما در رويكرد جديد پژوهشگاه علوم و معارف دفاع‌مقدس، علاوه بر گفتمان‌هاي ياد شده، دريافتيم كه دفاع‌مقدس، داراي مباني بسيار عميق، همه‌جانبه و پوياست. براي مثال، جنگ از مديريت، پزشكي، مهندسي، جغرافيا و تاريخ جدا نيست و بدون اين مفاهيم، غيرقابل تعريف است.

راوي كتاب "ج‍اده‌ه‍ای‌ س‍رب‍ی‌" با اشاره به فعاليت‌هاي تحقيقاتي پژوهشگاه علوم و معارف دفاع‌مقدس در سال‌‌هاي اخير تصريح كرد: جلد نخست دايرةالمعارف دفاع‌مقدس، نماد يك كار علمي و گروهي در حوزه جنگ است. همچنين ورود به آموزش عالي با ارايه درس 2 واحدي و اختياري "آشنايي با مباني دفاع‌مقدس" نيز نماد فعاليت علمي ـ آموزشي در سطح دانشگاه‌هاست.

سردار احمد سوداگر ادامه داد: رويكرد علمي ـ دانشگاهي نسبت به دفاع‌مقدس كه بايد در طول بيست سال گذشته پرورش پيدا مي‌كرد، مورد توجه پژوهشگاه علوم و معارف دفاع‌مقدس قرار گرفته و اميدواريم كه به تعريف دقيقي از رابطه نظام آموزش عالي و نظام دفاعي دست پيدا و در راهبرد دوم، نقش آموزش عالي در نظام دفاعي و توسعه امنيت پايدار را تعريف كنيم.

وي در پايان سخنانش، فاصله ميان آموزش عالي و نظام دفاعي را متاثر از فرمول‌ها و تئوري‌هاي وارداتي دانست و خاطرنشان كرد: نزديك شدن پژوهشگاه علوم و معارف دفاع‌مقدس به فضاي دانشگاهي، اثربخشي فعاليت‌هاي نظام آموزش عالي در زمينه توسعه امنيت پايدار را در بلندمدت، به ثمر خواهد رساند.

مشروح گفت و گوهای نشست خبري دايرةالمعارف دفاع‌مقدس، متعاقبا" منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها