یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸
خوشنویسی داستان‌های شاهنامه رونمایی می‌شود

همزمان با هزار و یکمین سال‌روز پایان سرایش شاهنامه، نمایشگاه «خان هشتم» شامل ۴۰ اثر خوشنویسی از داستان‌های شاهنامه با پدیدآوری شمس‌الدین مرادی و به سفارش بنیاد فردوسی سه‌شنبه(۲۳ اسفند) از ساعت ۱۶ در نگارخانه فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی بنیاد فردوسی، نمایشگاه «خان هشتم» با گزینش اشعاری از 30 داستان شاهنامه به وسیله ظاهر سارایی و بهروز سپیدنامه از استادان دانشگاه ایلام و توسط شمس‌الدین مرادی با شیوه خط شکسته نستعلیق نگاشته شده است.

این آثار به زودی با دیباچه‌ای از میرجلال‌الدین کزازی به صورت نفیس به چاپ می‌رسد.

شمس‌الدین مرادی متولد یکم شهریور 1354 در شهر ایلام است و خوشنویسی را تا درجه فوق ممتاز در انجمن خوشنویسی ایران زیر نظر استادانی چون علی اشرف صندوق‌آبادی، فرج‌اله بازیار، محمد حیدری و یداله کابلی آموخته است.

تاکنون خوشنویسی «دیوان حافظ» توسط نشر پارسه از مرادی به چاپ رسیده است و خوشنویسی «گلچینی از آیات قرآنی» زیر نظر محمدرضا رستم‌پور با تصحیح و مقدمه بهاءالدین خرمشاهی و نیز خوشنویسی «رباعیات خیام» را در دست انتشار دارد.

این خوشنویس تاکنون هشت نمایشگاه انفرادی داخلی و چهار نمایشگاه گروهی و انفرادی خارجی در کشورهای تاجیکستان، مالزی، سریلانکا و صربستان برگزار کرده است.

نمایشگاه «خوان هشتم» از تاریخ دوشنبه(23 اسفند) تا پنج‌شنبه(26 اسفند) از ساعت 9 تا 20 در نگارخانه فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، خیابان جلفا برپا می‌شود. بازدید از این نمایشگاه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط