یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹
ارتقای سطح کیفی مدارس قرآن وزارت آموزش و پرورش

شانزدهمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی شوراي عالي انقلاب فرهنگي، شنبه (2ارديبهشت) با حضور اعضاي شورا برگزار شد. در اين جلسه بر تثبیت فعالیت‌های فعلی وزارت آموزش و پرورش، عدم توسعه کمی مدارس قرآن و ارتقای سطح کیفی آن‌ها تاكيد شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي شوراي توسعه فرهنگ قرآني، اين جلسه با ریاست دکتر محمدرضا مخبردزفولی، دبیر شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی و ريیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد. 

در اين جلسه با توجه به ثبت‌نام سه میلیون و پانصد هزار نفر از دانش‌آموزان در طرح ملی «حفظ قرآن کریم(نور)»، اعضای شوراي توسعه فرهنگ قرآني بر ارتقای سطح کیفی مدارس قرآنی تاكيد كردند. 
 
همچنين در این جلسه حجت‌الاسلام حمید محمدی، قائم مقام ريیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، گزارش روند تخصیص اعتبارات اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی که در آخرین روزهای سال 1390 ابلاغ و با هدف تخصیص در اختیار دبیرخانه شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته بود را ارايه و از سعه صدر و همراهی دستگاه‌های عضو شورا در این حوزه قدردانی كرد. 

گزارش اقدامات دبیرخانه شوراي توسعه فرهنگ قرآني در موضوع فعال‌سازی کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش‌ عالی قرآنی و به ویژه جلسه هفته گذشته با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای تشکیل مرکز مستقلی تحت نظر مستقیم وزیر برای این موضوع، از دیگر مواردی بود که حجت‌الاسلام محمدی در این جلسه مطرح كرد. 

همچنین اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی ضمن مذاکره درباره ارايه برنامه‌هاي تفصیلی و اجرای بهینه برنامه‌های پیش‌بینی شده، مقرر كردند تا گزارشی از تحولات رخ داده در حوزه فعالیت‌های قرآنی کشور متعاقب تخصیص این بودجه تهیه و در اختیار نهادهای عضو و به‌ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد. 

در ادامه محمدرضا مخبردزفولی با اشاره به گذشت سه سال از تصویب منشور توسعه فرهنگ قرآنی، این منشور را میثاق وحدت فعالان عرصه قرآنی کشور دانست و اظهار اميدواري كرد با عملیاتی شدن منشور در کشور که با شکل‌گیری و فعالیت روزافزون شورای توسعه فرهنگ قرآنی و تخصیص اعتبارات مناسب در این حوزه نمود پیدا کرده است، انقلاب در عرصه فعالیت‌های قرآنی کشور شکل گیرد. 

وی همچنین بر عزم جدی دستگاه‌های عضو و همدلی و همکاری آن‌ها برای پیشبرد اهداف منشور تاکید و اولویت برنامه‌های قرآنی سال 1391 شورای توسعه فرهنگ قرآني شوراي عالي انقلاب فرهنگي را تحقق تدابیر و منویات قرآنی مقام معظم رهبری اعلام کرد. 

در این جلسه همچنین بر پیگیری شوراي توسعه فرهنگ قرآني برای تکرار قوانین قرآنی مصوب سال 1390 در قانون بودجه سال 1391 مانند تحصیل رایگان حافظان قرآن کریم در دانشگاه‌ها نیز تاکید و مقرر شد تا موضوع مهندسی وظایف دستگاه‌های قرآنی کشور و آسیب‌شناسی فعالیت‌های قرآنی، قبل از تدوین برنامه‌های قرآنی سال 1391 در دستور کار جلسه بعدی شورا قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط