چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
يك كتابخانه براي 40 هزار جمعيت «گلوگاه»

«گلوگاه» به عنوان شرقی‌ترین شهرستان استان مازندران با ۴۰ هزار نفر جمعیت، تنها یک کتابخانه دارد كه آن هم جوابگوي نياز مردم گلوگاه نيست.-

مسوول کتابخانه شهرستان گلوگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره مشكلات موجود بر سر راه مطالعه در این شهر گفت: کتابخانه شهرستان گلوگاه با متراژ ۳۳۰ متر و ۱۶ هزار جلد کتاب، تنها کتابخانه این شهر است که هزار و ۸۰۰ عضو نیز دارد.

یوسف‌علی کیامهر از ساخت یک کتابخانه دیگر در روستای لمراسک خبر داد و گفت: این کتابخانه كه در فضايي به وسعت ۲۵۰ متر مربع درحال ساخت است، تا حدودی می‌تواند مشکلات دسترسی به کتاب را در شهرستان برطرف کند. زمین اين كتابخانه ازسوی مرحوم محمد حبیبی، از اهالی این روستا، در زمان حیاتش برای ساخت کتابخانه اهدا شد.

وی همچنين به مشکلات تنها کتابخانه این شهر اشاره كرد و گفت: از آن‌جا كه کتابخانه شهر گلوگاه در ابتدای شهر قرار دارد، دسترسی به آن براي همگان مطلوب نیست. همچنین این کتابخانه فضای محدودی نسبت به جمعیت ۴۰ هزار نفری شهرستان دارد و امکان افزایش مساحت برای آن وجود ندارد، مگر این‌که با افزایش طبقات کتابخانه، امکان استفاده از آن گسترش یابد.

شهرستان گلوگاه شرقی‌ترین شهرستان استان مازندران دارای دو بخش است. یک بخش مرکزی شامل دو دهستان توسکاچشمه و آزادگان و شهر گلوگاه و بخش دیگر آن با نام «کلباد» كه دارای دو دهستان کلباد شرقی و کلباد غربی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط