جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
«بچه‌های آسمان» کودکان را با قرآن آشنا می‌کنند

مجموعه 18 جلدی کتاب‌های «بچه‌های آسمان» ویژه آموزش قرآن‌ کریم به کودکان پیش‌دبستانی، تدوین و تالیف شد. در این مجموعه برای هر گروه سنی شش جلد کتاب به زبان کودکان تالیف شده است._

 حسین همتی، سرپرست گروه نویسندگان مجموعه کتاب‌های بچه‌های آسمان، در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ کتاب‌ ایران(ایبنا)، در این‌باره گفت: این مجموعه شامل بسته آموزشی در سه گروه سنی است. گروه بهارستان ویژه کودکان سه تا چهار سال، گروه گلستان ویژه کودکان چهار تا پنج سال و گروه بوستان ویژه کودکان پنج تا شش سال است. هر بسته آموزشی شامل شش جلد کتاب با عنوان‌های قرآن یار مهربان (دو جلد)، قرآن دوست بچه‌ها (دو جلد) و قرآن شهر خوبی‌ها (دو جلد) به همت گروهی از کارشناسان به رشته تحریر درآمده‌‌اند. 

همتی با اشاره به خودآموز بودن این آثار اظهار کرد: در این مجموعه برای هر آموزه یک داستان متناسب با موضوع ذکر شده و در هر کتاب آموزش قرآن در قالب نقاشی، کاردستی، بازی‌های ‌خلاق، شعر و قصه‌گویی و یک تا دو سوره از قرآن کریم ویژه حفظ با هدف آشنایی کودکان با آموزه‌های دینی بیان شده است. 

وی درباره ویژگی‌های این کتاب عنوان کرد: در هر کتاب پنج آموزه و یک سوره قرآن‌کریم آورده شده است که شامل آیات کوتاه‌ترین سوره‌های قرآن و روایات مربوط به آن‌ها می‌شود. همچنین همه موضوعاتی که باید کودکان پیش‌دبستانی بدانند، در قالب‌های مختلف بیان شده است.

همتی افزود: تصویرگری این کتاب تمام رنگی به همت انتشارات بُراق صورت گرفته و به دلیل تخصص این انتشارات در تصویرگری شعر کودک، مجموعه کتاب‌های «بچه‌های آسمان» صفحه‌آرایی و تصاویر فوق‌العاده‌ای دارد. 

وی ویژگی منحصر به‌فرد مجموعه کتاب‌های «بچه‌های آسمان» را تالیفی بودن مطالب آن به دور از گردآوری دانست و گفت: در این مجموعه به طور اختصاصی برای هر موضوع یک شعر سروده شده است. شش جلد از این مجموعه 18 جلدی تاکنون منتشر شده و سایر جلدها نیز در دست نگارش‌اند.

مجموعه کتاب‌های بچه‌های آسمان برای نخستین‌بار به همت گروه مولفان به سرپرستی حسین همتی با شمارگان پنج هزار نسخه، در 42 صفحه و به بهای 30 هزار ریال از سوی انتشارات تلاوت، وابسته به سازمان دارالقرآن کریم منتشر شده است. 

خبرنگار:زینب جباری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط