سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۴
سه عنوان كتاب جديد از كزازي منتشر مي‌شوند

هشتمين جلد از مجموعه «نامه باستان»، جلد چهارم سفرنامه «از دهلي نو تا آتن كهن»، و مجموعه شعري با عنوان «دستان مستان» آثار جديد كزازي در بيست و يكمين نمايشگاه كتاب خواهند بود._

ميرجلال‌الدين كزازي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با اعلام اين خبر گفت: از كتاب‌هاي زير چاپ برنهاده شده كه در نمايشگاه كتاب در پيش نهاده مي‌شود، يكي هشتمين جلد از «نامه باستان» است كه هفت جلد آن تا كنون از چاپ درآمده است. جلد نهم كه واپسين جلد از اين طرح درازدامن نگارشي و ادبي و فرهنگي است هم به ناشر سپرده شده است. اما نمي‌انگارم كه جلد نهم به نمايشگاه برسد.

وي ادامه داد: ديگر، كتابي است با نام «از دهلي نو تا آتن كهن» كه چهار سفرنامه كوتاه را دربر دارد. سه سفرنامه از اين پيش در روزنامه‌ها و ماهنامه‌ها به چاپ رسيده است. اين كتاب را نشر نويسنده چاپ خواهد كرد كه پيشتر كتاب «روزهاي كاتالونيا» را به چاپ رسانده بود.

استاد ادبيات دانشگاه علامه طباطبايي در ادامه به آخرين مجموعه شعرش با عنوان «دستان مستان» اشاره كرد و افزود: اين كتاب، گزيده‌اي از سروده‌هاي من است كه در دهه 70 درپيوسته شده است. اين سروده‌ها به شيوه‌ به اصطلاح كهن است. اين كتاب را نيز نشر نويسنده چاپ خواهد كرد.

به گفته كزازي، «ترجماني و ترزباني» در ريخت و پيكره‌اي ديگر و با دو بخش افزوده به نسبت چاپ پيشين به چاپ مجدد مي‌رسد و كتابي نيز به قلم او درباره خاقاني شرواني از مجموعه «از ايران چه مي‌دانم» توسط دفتر پژوهش‌هاي فرهنگي منتشر خواهد شد.

يك عنوان كتاب ديگر از كزازي نيز هم‌اكنون زير چاپ است. كزازي در اين باره گفت: اين كتاب «خشم در چشم» نام دارد كه گزارشي است از داستان رستم و اسفنديار به همان شيوه‌اي كه داستان رستم و سهراب را گزارش كرده‌ام كه پارسال با نام «تندبادي از كنج» به چاپ رسيد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط