یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
برگزاری سیزدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخه‌های خطی در هفته کتاب

سیزدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخه‌های خطی همزمان با چهارمین روز از بیست‌و‌یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه ( 28 آبانماه)برگزار می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های این ایام در برخی استان‌ها و نهادها اعلام شد. برنامه‌های اعلام شده به شرح زیر است: 

* سیزدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخه‌های خطی سیزدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخه‌های خطی هم‌زمان با چهارمین روز از بیست‌و‌یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با قدردانی ویژه از مرحوم آیت‌الله سید‌ عبدالعزیز طباطبایی یزدی که در زمینه فهرست نسخه‌های خطی تلاش بسیاری داشت و دکتر محمد دبیرسیاقی از قزوین سه شنبه 28 آبانماه برگزار می‌شود. 

سیزدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخه‌های خطی ساعت 9 تا 12 روز سه شنبه 28 آبانماه همزمان با چهارمین روز از بیست‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران روز «کتاب و الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت» برگزار می‌شود.

* اهدای کتاب با موضوع استقامت یک نابینا به خانواده نابینایان
انجمن فرهنگي زنان ناشر به مناسبت ايام هفته كتاب و باهمکاری انجمن نابينايان طرح اهدای کتابی با موضوع اراده و استقامت يک نابينا را به خانواده‌هاي نابينايان در دستور کار دارد. 

این مرکز همچنین در این ایام به مناطق محروم قشلاقات استان زنجان روستاي منداق و بنياد اميد مهر (دختران آسيب ديده اجتماعي) نیز کتاب‌هایی اهدا خواهد کرد.

* برنامه‌های لرستان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد 
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد در هفته کتاب از 77 نویسنده و شاعر استانی تجلیل می‌کند. از دیگر برنامه‌های این استان می‌توان به برگزاری شب شعر، اهدای کتاب به 110 کتابخانه، برگزاری مسابقات کتابخوانی و نقد و بررسی آثار نویسندگان اشاره کرد. 

همچنین آیین انتخاب کتاب سال با موضوعات ادبیات، تاریخ، کشاورزی، علوم اقتصادی، اجتماعی، تربیتی و روانشناسی در این استان برپا می‌شود. این برنامه به نویسندگان استانی محدود نیست و نویسندگان غیر بومی نیز می‌توانند در آن حضور داشته باشند. 

استان کرمانشاه به مناسبت هفته کتاب در نظر دارد از چند عنوان کتاب رونمایی کند. همچنین برگزاری نمایشگاه کتاب در مرکز استان و 14 شهرستان دیگر، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب با مشارکت موسسات و انجمن‌های فرهنگی، همایش تجلیل از ناشران و پدیدآورندگان فعال در حوزه چاپ و نشر، برگزاری مسابقات کتابخوانی، خرید کتاب از نویسندگان استان، اهدای کتاب به کانون‌های مساجد، قدردانی از اعضای فعال کانون‌ها در عرصه کتاب از دیگر برنامه‌های این استان محسوب می‌شود. 

استان کرمانشاه با همکاری صدا و سیمای استان در طول برگزاری هفته کتاب برنامه‌ای با عنوان «یک روز، یک کتاب» را از شبکه استانی پخش می‌کند که در این برنامه هر روز یک کتاب خوب به بینندگان پیشنهاد می‌شود. 

همچنين اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان نيز برنامه‌های متنوعی را در طول هفته کتاب در استان برگزار می‌کند. برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب در مدارس، جلسات نقد کتاب، مسابقه کتابخوانی، برپایی همایش  نویسندگان و خادمان نشر، برگزاری ایستگاه نقاشی و انشانویسی با موضوع کتاب، برگزاری زنگ مطالعه در مدارس، عضویت رایگان در کتابخانه‌ها، تجلیل از کتابداران و کتاب نمونه سال و همایش شعر از برنامه‌های مهم این استان به شمار می‌رود. 

از دیگر برنامه‌های لرستان می‌توان به اهدای کتاب و راه اندازی کتابخانه‌های باز در مراکز روستایی و عشایری و بخش‌های محروم استان در طول برگزاری هفته کتاب اشاره کرد. همچنین در  این استان برای استفاده عموم مردم، کتابخانه باز به مدت یک هفته راه اندازی می‌شود.

*برنامه‌های سومین روز هفته کتاب
در سومین روز از بیست‌و‌یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، شاهد برپایی نشست خبری معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست اقلیت‌های دینی و همچنین نشست معاون امور فرهنگی با هنرمندان دارای نشان درجه یک هنری خواهیم بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها