پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
برگزاری هفتمین دوره جامع نگارش و ویرایش

هفتمین دوره جامع نگارش و ویرایش، برخط و به همت انجمن صنفی ویراستاران برگزار خواهد شد.

مهناز مقدسی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری هفتمین دوره جامع نگارش و ویرایش، عنوان کرد: این دوره در قالب ۱۳۰ جلسه از هشتم اردیبهشت جاری به‌صورت برخط آغاز می‌شود و مباحث و مبانی نظری تا عملی در ویرایش را در بر می‌گیرد.

وی افزود: از جمله درس‌هایی که در این دوره عرضه می‌شود می‌توان به «مبانی نظری در زبان فارسی»، «ویرایش صوری، مفاهیم و کارکردها»، «ویرایش زبانی»، «ویرایش استنادی و مرجع‌شناسی»، «ویرایش یارانه‌ای» و «ویرایش ترجمه» اشاره کرد.

مقدسی همچنین با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۴۰ نفر این دوره‌ها را گذرانده‌اند، توضیح داد: نمایه و ضبط اعلام، دستور خط فارسی، نشانه‌گذاری، عربی در فارسی، مبانی نشر و ویرایش را نیز از دیگر مباحث آموزشی این دوره است.

برگزاری هفتمین دوره جامع نگارش و ویرایش

وی برتری دوره جامع نگارش و ویرایش انجمن را در قیاس با کارگاه‌های تک‌درس چنین مطرح کرد: در این دوره ارائه هفت درسِ پایه طراحی شده است که ارتباط تنگاتنگی با هم دارند؛ هر ویراستاری باید درباره آن‌ها اطلاعات داشته باشد. با گذراندن این دوره، کسانی که توانمندی کسب کرده باشند، می‌توانند از فرصت‌های شغلی استفاده کنند و در کنار چند ویراستار متبحر کسب تجربه کنند و به بدنه نشر متصل شوند.

به‌گفته وی، دوره جامع نگارش و ویرایش، هرساله از اردیبهشت تا آبان‌ماه برگزار می‌شود و به فراگیران، به شرط قبولی در تمام امتحان‌ها، گواهی داده می‌شود. این دوره نیز از ۸ اردیبهشت آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها