شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
«تالار پذیرایی پایتخت» به چاپ پنجم رسید

جلد نخست مجموعه «تالار پذیرایی پایتخت» اثر محمدعلی گودینی به چاپ پنجم رسید. نویسنده در این اثر وضع خانواده‌هاي روستايي بعد از انقلاب سفيد و مهاجرت آن‌ها به تهران و شهرهاي ديگر را بررسی کرده است./

محمدعلی گودینی، نویسنده مجموعه «تالار پذیرایی پایتخت» در این باره اظهار کرد: پس از آن‌كه لايحه انجمن‏هاى ايالتى و ولايتى با مخالفت امام خمينى (ره) مواجه و در نهایت لغو شد، شاه تصور كرد كه اگر خود مجرى چنين رفرم‏هايى شود با مخالفت جدى مواجه نشده و اقداماتش با موفقيت همراه خواهد بود. بنابراین، در 19 دیماه 1341 به طور رسمى اعلام كرد که تصمیم دارد اصول 6 گانه‏اى را به رفراندوم بگذارد. شاه اين اصول را انقلاب سفيد نامید که طی اعلامیه‌ای از سوی امام خمینی (ره) تحریم شد.

وی با بیان این‌که اصلاحات ارضی یکی از این اصول 6 گانه بود، گفت: ماجراهاي داستان اين كتاب از 6 بهمن ماه سال 1341 همزمان با طرح انقلاب سفيد شروع می‌شود. در این اثر به جريان‌ روابط ارباب و رعيتي و انقلاب رعيت عليه ارباب اشاره شده‌است.

نویسنده مجموعه «تالار پذیرایی پایتخت» توضیح داد: مهاجرت روستايي‌ها به شهر و مشكلاتي مانند اعتیاد و خواری‌پذیری كه از اين مهاجرت دامنگير آن‌ها مي‌شود در رمان «تالار پذيرايي پايتخت» بیان شده‌اند. 

گودینی از پایان تالیف جلد دوم این مجموعه خبر داد و گفت: «زني با كفش‌هاي مردانه» عنوان جلد دوم این مجموعه است که به وقايع سال 1357 و ماجراي شركت‌هاي چندمليتي و داستان فعاليت گروهك‌ها براي تحريك كارگران عليه انقلاب اسلامي مي‌پردازد.

وی با بیان این‌که نقش کارگران در مبارزه با تحریم‌ها و مشکلات بعد از انقلاب اسلامی و نقش آن‌ها در جبهه از دیگر مواردی‌اند که در جلد دوم به آن‌ها اشاره شده‌است، گفت: این مجلد اکنون در مرحله ویرایش است و به‌زودی از سوی انتشارات سوره مهر راهی بازار نشر خواهد شد.

نویسنده مجموعه «تالار پذیرایی پایتخت» افزود: تالیف جلد سوم این مجموعه با عنوان «دار بلوط مقدس» را در دستور کار دارم. این اثر به سوء‌استفاده‌هایی که بعد از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران مانند رانت‌خواری و ثروت‌اندوزی صورت گرفت، اشاره می‌کند.

جلد نخست مجموعه «تالار پذیرایی پایتخت» تاکنون به کسب جایزه كتاب فصل و دریافت سپاسنامه از نخستین دوره جشنواره داستان انقلاب موفق شده است.

چاپ پنجم جلد نخست مجموعه «تالار پذیرایی پایتخت» اثر محمدعلی گودینی با شمارگان دو هزار و 200 نسخه، 352 صفحه، قیمت 68 هزار ریال در قطع رقعی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط