چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
​برگزاری کارگاه یک روزه آموزش شعر در زاهدان​

کارگاه آموزش شعر کلاسیک و سپید به همت انتشارات شانی و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران امروز (27 بهمن‌ماه) در نمایشگاه استانی کتاب سیستان و بلوچستان و با حضور عباس عارف، امید صباغ‌نو و مجید سعدآبادی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات شانی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، عصر امروز (27 بهمن‌ماه) اقدام به برگزاری دو کارگاه شعر خواهد کرد.

بر همین اساس کارگاه شعر سپید از ساعت 16 تا 18 روز چهارشنبه (27 بهمن‌ماه) با تدریس مجید سعدآبادی و کارگاه شعر کلاسیک از ساعت 18 تا 20 همین روز و با تدریس امید صباغ‌نو برگزار خواهد شد. همچنین در این دو نشست دکتر عباس عارف، استاد ادبیات دانشگاه زاهدان به‌عنوان کارشناس و مجری حضور دارد.
 
بر اساس اعلام مجید صالحی، مدیر نشر شانی در پایان هر کلاس نیز جشن امضای آثار مجید سعدآبادی و امید‌صباغ‌نو برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند در زمان ذکر شده به سالن جنبی نمایشگاه سراسری کتاب زاهدان به نشانی بلوار دانشگاه، محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مراجعه کنند.
 
امید صباغ‌نو در 27 آبان 1358 در تبریز متولد شد. او فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر است و حدود 20 سال است که در حوزه شعر فعالیت می‌کند. مجموعه غزل «می‌میرم اگر روی دلم پا بگذاری»، مجموعه غزل «تاریخ بی حضور تو یعنی دروغ محض!»، مجموعه غزل «روایت ۳تم»، مجموعه غزل «جنگ میان ما دونفر کشته می‌دهد» و مجموعه غزل «مهرابان» و مجموعه کار کوتاه «بعید است» برخی از آثار منتشر شده از این شاعر است.
 
مجید سعدآبادی در سال 1362 متولد شده است. مجید سعدآبادی شاعری جوان است که آثار مکتوبش با اقبال  نسبی مخاطب روبه‌رو شده است. او در شعرهایش به دنبال فرم‌های پیچیده و خاص نیست و به ساده‌ترین وجه ممکن با شعر و جهان شعر روبه‌رو می‌شود. این مساله گاهی اوقات سبب می‌شود با شعرهایی رو‌به‌رو شویم که به ما این احساس را می‌دهند که شعر قوام یافته و سامان‌مند نیست اما در واقع سعدآبادی همواره تلاش داشته تا همقد و همقدم با مخاطب خویش باشد و از این فرصت برای بیان حرف‌هایش استفاده کند. «غریبه ای به غریبه ی دیگر»، «دالان حاج مختار پلاک 9»، «قزل آلای خال قرمز»، «سربازی با گلوله ی برفی»، «گلفروش مسلمان»،‌«روز های اول دنیا» و «کاخ سعدآبادی» نام برخی مجموعه شعرهایی است که توسط این شاعر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها