شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
بازگشت به مصلی فرصتی برای تکمیل «شهرآفتاب» است

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان، با اشاره به نگاه ناشران به مصلا به‌عنوان مکان موقتی برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکید کرد که شهرداری موفق به تکمیل شهرآفتاب نشد.

محمود آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره انتقال نمایشگاه بین‌المللی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مصلا تهران گفت: هرچند که مصلا، دارای ویژگی فرهنگی است، طبیعت وجودی آن با برگزاری نمایشگاه‌های دینی مانند نمایشگاه قرآن سازگاری بیشتری دارد که البته کارکرد فرعی مصلا است؛ اما ایجاد بنایی ثابت و درخور برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ماجرای اصلی است.      
 
آموزگار با اشاره به انتقال نمایشگاه کتاب تهران از محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی به مصلا ادامه داد: ضرورت ایجاب کرد تا نمایشگاه کتاب از سئول به مصلا منتقل شود و مباحثی مانند ایمنی؛ ترافیک و از سوی دبگر دسترسی آسان به واسطه قرار گرفتن در مرکز شهر همواره مطرح بوده است با وجود همه این مباحث هیچ‌گاه مصلی به‌عنوان محل دائمی برای برگزاری نمایشگاه بین‌الملی کتاب تهران در اذهان ناشران و مردم مطرح نبوده است.
 
رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران درباره تاسیس مجموعه «شهرآفتاب» افزود: با توجه به ملاحظات شهری، تاسیس مجموعه «شهرآفتاب» تاسیس شد و ناشران در برگزاری  دو دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراهی کردند؛ این در حالی‌است که در بدو امر شهرداری پایتخت، قول‌هایی را برای رفع نواقص «شهرآفتاب» مطرح کرد که البته بعد از تجربه برگزاری نمایشگاه در این فضا اقدام جدی انجام نشد.
 
آموزگار در ادامه با بیان این مطلب که اگر در دو دوره گذشته اتفاق بدی با توجه به نواقص ضهر آفتا برای ناشران ایجاد نشده باید خدا رو شکر کرد گفت:  نواقص مجموعه «شهر‌آفتاب» همچنان پابرجاست به‌طوری که تصور می‌‌شود برگزاری سی‌و یکمین دوره نمایشگاه کتاب در این فضا امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین پیشنهاد شد با توجه به پیشرفت عملیات عمرانی در مصلا و مهیا شدن امکانات بیشتر برای ناشران نمایشگاه سال آبنده در مصلا برگزار شود.
 
این فعال حوزه نشر  برگزاری سیو یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلا را فرصتی برای مسئولان شهرداری دانست تا شهر آفتاب را تکمیل کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها