دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
افتتاح یک کتابخانه تخصصی کودک در اصفهان همزمان با روز ادبیات کودک

همزمان با 18 تیرماه روز جهانی ادبیات کودک و نوجوان، یک کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان با 1500 جلد کتاب تخصصی این حوزه، در اصفهان افتتاح می‌شود.

مدیر فرهنگی شهرداری منطقه چهار اصفهان در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، گفت: این مکان یک سالن مطالعه معمولی بود که با تغییراتی که در این فضا ایجاد کردیم، سالن مطالعه‌ای را که صرفاً در ایام کنکور مورد استفاده بود و در یک منطقه تقریباً محروم قرار گرفته داشت، یه کتابخانه‌ای فعال برای کودکان تبدیل کردیم.

وی با اعلام اینکه خانه فرهنگ احسان در خیابان جی، خیابان مهدیه کوچه شهید نوایی واقع شده است، افزود: در واقع ما در این محله سنتی به دنبال یک اقدام موثر فرهنگی بودیم و با به‌کارگیری مربی‌هایی که در فضای کتاب کودک کار کرده‌اند و در بحث ترویج مطالعه در کتابخانه‌ها فعال بوده‌اند، همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان، این مکان را افتتاح می‌کنیم.

رهبری تصریح کرد: پس از افتتاح کتابخانه تخصصی کودک، به دنبال این هستیم که باشگاه کتابخوانی نوجوان هم در همین مکان راه‌انداری شود و درواقع یک فضای کاملاً مناسب و فرهنگی برای کتابخوانی در این کتابخانه ایجاد شود.

مدیرفرهنگی شهرداری منطقه چهار اصفهان گفت: از 1500 عنوان کتاب این کتابخانه، بیشتر آثار ادبی است و در آینده نزدیک، تعداد کتاب‌ها افزایش خواهد یافت تا بر روی ترویج مطالعه در این محله سنتی بیش از قبل کار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها