پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
حضور هزاره ققنوس در نخستین فلوشیپ ناشران قزاقستان

انتشارات هزاره ققنوس به‌عنوان تنها ناشر ایرانی در نخستین فلوشیپ ناشران قزاقستان حضور خواهد داشت.

رضا حاجی‌آبادی، مدیرمسئول انتشارات هزاره ققنوس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به حضور این موسسه انتشاراتی در نخستین فلوشیپ ناشران قزاقستان در شهر آستانه، عنوان کرد: فلوشیپ‌ها عموماً محل مذاکره و تعاملات ناشران و آژانس‌های ادبی کشورهای مختلف است، محملی برای جلسات هم‌اندیشی و مذاکرات ناشران تا در فضایی حرفه‌ای تبادل نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه فلوشیپ ناشران آستانه امسال، نخستین‌بار در قزاقستان برگزار خواهد شد، گفت: ۶۵ ناشر، نویسنده و آژانس ادبی از ۲۰ کشور در این فلوشیپ حضور دارند و قرار است کارگاه‌ها و نشست‌های آنلاین نیز برگزار شود.

حاجی‌آبادی افزود: در پلتفرمی که برای این رویداد پیش‌بینی شده است، قرارهای ملاقات ناشران و آژانس‌های ادبی نهایی و کاتالوگ‌های ناشران برای توسعه و ایجاد ارتباطات مبادله می‌شود.

وی با اینکه این فلوشیپ در حاشیه نمایشگاه کتاب اوراسیا برگزار می‌شود، گفت: با توجه به پیوندهای فرهنگی بین دو کشور و نزیکی فرهنگ ایران به به تمدن قزاقستان، مجموعه‌ای از کتاب‌های مرتبط با این حوزه را در فلوشیپ عرضه خواهیم کرد.

وی از عرضه ۳۰ عنوان از کتاب‌های انتشارات هزاره ققنوس در این رویداد، یادآور شد: بخش عمده این آثار در حوزه فلسفه و ادبیات است، به‌عنوان مثال کتاب «باغ سبز عشق» شامل زندگی‌نامه مولانا رومی یکی از این آثار است که زهرا قریبیان لواسان نویسنده آن است.

به گزارش ایبنا؛ فلوشیپ (بورسیه) ناشران آستانه قزاقستان ۱۸ و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ (۳۰ و ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها