شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
رونمایی از دومین کتاب نقاشی داستان هنرمند تبریزی/ «خاطره ها در گذر زمان» تاریخ را روایت می کند

آذربایجان شرقی- همزمان با برپایی نمایشگاه نقاشی «از سرزمین من»، از کتاب نقاشی داستان «خاطره‌ها در گذر زمان» اثر آزیتا وحدت دوست، هنرمند نگارگر تبریزی در نگار خانه استاد فاسونکی، مجتمع فرهنگی هنری ۲۲ بهمن تبریز رونمایی شد.

آزیتا وحدت‌دوست، خالق کتاب «خاطره‌ها در گذر زمان» در آیین رونمایی این کتاب به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز گفت: کتاب «خاطره ها در گذر زمان» دومین کتاب نقاشی داستانی است که از مجموعه آثار خود منتشر کرده‌ام.

وحدت دوست با بیان اینکه سبک کتاب‌های وی داستان نقاشی است افزود: اولین کتابم نیز «تبریزیم» نام دارد که در سال ۹۶ در مورد بازار تاریخی تبریز چاپ شد و پس از دوماه به چاپ دوم رسید.

وی تصریح کرد: به همراه هر یک از نقاشی‌های من داستان های مربوط به هر تصویر نیز در آن به دو زبان فارسی و انگلیسی آورده شده است.

این هنرمند تبریزی با بیان اینکه دوکتاب یاد شده باهم تفاوت‌هایی دارند، گفت: این کتاب بیشتر تلفیقی از تخیلات هنرمند و واقعیات محیط نشات گرفته است.

وحدت دوست با بیان اینکه زبان هنر بهترین بستر و قالب برای ترویج فرهنگ و تخیل است اظهار داشت: هر دو کتاب، حاوی مجموعه نقاشی داستان‌هایی است که سبک زندگی مردمان این خطه در گذشته ای نه چندان دور را روایت می کند.

به گفته وی، داستانک‌های این کتاب همراه با ترجمه انگلیسی روایتی کوتاه اما شیرین از همان روزهاست که گاه با خاطرات نویسنده در هم آمیخته و تلفیقی در خور تامل به دست داده است.

همزمان با رونمایی از این کتاب، نمایشگاه آثار هنر آزیتا وحدت دوست با مضمون سرزمین من که طی پنج سال اخیر طراحی و اجرا شده به نمایش گذاشته شده است.

فروش کتاب نقاشی داستان «خاطره ها در گذر زمان» و نمایشگاه آثار نقاشی آزیتا وحدت دوست تا پنجم اردیبهشت دایر دایر خواهد بود.

رونمایی از دومین کتاب نقاشی داستان هنرمند تبریزی/ «خاطره ها در گذر زمان» تاریخ را روایت می کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط