یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
نمایشگاه غیرحضوری کتاب تهران فروش ناشران را افزایش می‌دهد

خراسان جنوبی- مسئول کتابفروشی گنجینه کتاب گفت: حضور در نمایشگاه کتاب تهران به صورت غیرحضوری علاوه بر به‌صرفه‌تر بودن، سبب می‌شود کتابفروشان در آن بازه زمانی فروش بیشتری داشته باشند و سود بیشتری نصیبشان شود.

مرتضی مجیدی بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه ۱۴۰۳ کتاب تهران امسال علاوه بر حضوری به صورت مجازی و غیرحضوری هم برگزار می شود، برای بسیاری از کتابفروشان که نمی توانند به صورت حضوری در این نمایشگاه شرکت کنند به‌صرفه‌تر است و از سویی سبب افزایش فروش کتاب‌هایمان می شود و می‌تواند زمینه‌ساز پیدا شدن مشتری های بیشتری از اکثر نقاط کشور برایمان باشد.

وی با بیان اینکه برای رفتن به تهران و حضور در نمایشگاه کتاب تهران نیز باید حداقل یک یا دو نفر نیرو با خودمان ببریم، ادامه داد: اما در بخش غیرحضوری تنها باید یک نفر پیگیر سایت و قرار دادن کتاب ها در سایت باشد و جوابگوی مشتریان باشد و از نظر زمانی نیز این روش مقرون به‌صرفه‌تر و بهتر است.

مجیدی با بیان اینکه برگزاری اینگونه نمایشگاه ها ممکن است بیش از یک هفته طول بکشد، عنوان کرد: برای افرادی مثل ما که از سایر استان ها و یا شهرستان های دور دست قصد رفتن به نمایشگاه کتاب تهران را داشته باشند، هزینه های زیادی را در پی دارد و نمی توانیم حضور پیدا کنیم.

مسئول کتابفروشی گنجینه کتاب بیرجند افزود: فروش مجازی نمایشگاه کتاب تهران از طریق سایت برگزار می شود و برای ما که نمی توانیم در نمایشگاه به صورت حضوری، شرکت کنیم بسیار مسرت بخش و امیدآفرین است.

وی در مورد مشکلات این سایت نیز گفت: روش غیرحضوری و کار کردن با سایت کمی برایمان سخت است و باید زیرساخت ها و طریقه کار کردن با سایت را اطلاع رسانی می کردند و حتی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب تهران به صورت غیرحضوری بیشتر اطلاع رسانی کنند تا مردم هم مطلع شوند و ترغیب به خرید کتاب از این سایت شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط